سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
آغاز کار پایگاه اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات اینترنتی اتحادیه چاپخانه‌داران

پایگاه اطلاع رسانی و ارائه خدمات اینترنتی اتحادیه چاپخانه داران تهران عصر روز گذشته به نشانی echaptehran.com به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سایت رسمی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران عصور روز گذشته (دوشنبه 26 مهر) با حضور اعضای هیات مدیره، معاون دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان و خبرنگاران حوزه چاپ در اتحادیه افتتاح شد.
 
در این مراسم علی‌اکبر ابراهیمی، معاون دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه اتحادیه اتحادیه چاپخانه‌داران تهران به لحاظ گستردگی و تعدد اعضا به وسعت یک کشور است، گفت: بین 55 تا 60 درصد چاپخانه‌های کشور در تهران قرار دارند و راه‌اندازی پایگاه اطلاعرسانی در دنیای ارتباطات امروز که ارتباطات الکترونیکی از اهم اقدامات یک سازمان است،‌ اتفاق بزرگی برای اتحادیه چاپ به شمار می‌آید.
 
وی افزود: فعالیت یک سال اخیر این مجموعه بسیار چشمگیر بوده و امیدواریم هستیم برای پویایی و رونق این صنعت این فعالیت‌ها ادامه داشته باشد.
 
ابراهیمی با اشاره به مزایای راه‌اندازی این سایت، عنوان کرد: کاهش هزینه و زمان مراجعه‌کنندگان همچنین تسریع در امور و کارهای مربوط به صنف چاپ امروز اهمیت زیادی دارد که به واسطه این سایت انجام شده است.
 
وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر رونق و توسعه تعاملات صنفی چاپ از طریق این سایت با کمترین هزینه و زمان ممکن است، زیرا با توجه به گستره کار و وسعت جغرافیایی این استان ضرورت راه‌اندازی این سایت وجود دارد.
 
ابراهیمی با اشاره به سرمایه‌گذاری و توسعه چاپخانه‌ها به دور از مراکز شهری و استانی، گفت: به‌نظر می‌رسد راه‌اندازی این سامانه می‌تواند کمک خوبی در حوزه کاهش هزینه‌ها و زمان باشد و این اتفاق با همدلی، همراهی و همفکری همه اعضا محقق شده است.
 
به گفته وی، غفلت‌هایی در حوزه صنعت چاپ صورت گرفته که باید جبران شود و این جبران تنها با همراهی و همدلی کل اعضای صنف با دولت امکان پذیر خواهد بود، زیرا مطالباتی وجود دارد که قابل رفع است و با همراهی هم می‌توان رفع کرد تا به اعتلا و پویایی صنعت چاپ در منطقه کمک کند.
 
باید جایگاه خود را ارتقا دهیم
همچنین در بخش دیگری از این مراسم، علی مغانی،‌ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی نیز در سخنانی،‌ گفت: در مدیریت‌های قبلی اتحادیه هیچ وقت حرفی از چاپ استان‌ها زده نمی‌شد و پیشنهاد شد یک تشکل با عنوان نمایندگان صنعت چاپ به جز استان تهران داشته باشیم تا حرف ما هم شنیده شود.
 
وی افزود: امروز اتحادیه چاپخانه‌داران به نوعی نماینده چاپ سایر استان‌ها نیز هستند و از آنجایی که برای پیشبرد اهداف تشکل‌ها، نیاز به افراد جسور و شجاع است که بتوانند حقوق صنف مورد نظر خود را مطالبه کنند.
 
مغانی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف افرادی بودند که نمی‌خواستند با بخش خصوصی و صنف ارتباط بگیرند، گفت:اتحادیه چاپخانه‌داران تهران پس از چند دوره رخوت و سکوت، نیاز به فردی داشت که به میدان بیاید.
 
وی تاکید کرد: همیشه گفته‌ایم که چاپخانه‌ها بخش فرهنگی هستند اما کسی صدای ما را نمی‌شنید،‌ اما اینروزها با کمک ارتباطات و تعامل با دولت می‌توانیم و باید بتوانیم جایگاه خود را ارتقا دهیم، زیرا در یک بازه زمانی ما توانستیم در ارتباط با دولت در مشهد، شهرک صنعت چاپ راه‌اندازی کنیم و زمین به قیمت خیلی پایین برای اعضا تهیه کنیم.
 
به گفته مغانی، این زمین با مصوبه هیات دولت برای چاپخانه‌داران گرفته شد، الان از نظر ارزش رشد زیادی کرده و بیش از 128 واحد چاپی در خراسان رضوی در این شهرک ساماندهی شده‌اند.
 
به گزارش ایبنا، از جمله امکاناتی که برای سایت و پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران پیش‌بینی شده است می‌توان به امکان پرداخت حق عضویت، درخواست تمدید پروانه کسب، پیگیری درخواست تمدید پروانه کسب،‌ پیگیری پرونده‌های در دست اقدام، شکایات صنفی و اطلاع‌رسانی و اخبار حوزه چاپ اشاره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها