دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
مراسم نخستین سالمرگ «جمیله سادات‌کراماتی» شاعر عرصه انقلاب برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد درگذشت «جمیله سادات‌ کراماتی» شاعر انقلابی شب گذشته با حضور جمعی از شاعران و علاقمندان در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، مجید عسگری، رییس حوزه هنری خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه در 10 ماه گذشته که عهده‌دار این مسئولیت بوده‌ام، نام مرحوم کراماتی در تمامی جلسات حوزه هنری بُرده شده است، گفت: نام خوشی از این مرحوم در حوزه هنری مانده است و اعضای حوزه هنری و شاعران دائم یاد و خاطره خانم کراماتی را زنده نگه‌ می‌دارند.
 
وی ادامه داد: در حوزه هنری خراسان رضوی سعی شده است فضایی ایجاد شود تا هنرمندان در کنار یکدیگر جمع شوند و پاتوق‌هایی داشته باشند و خودشان برای رشد هنر تصمیم بگیرند، کار کنند و زحمت بکشند.
 
عسگری با اشاره به اینکه حوزه هنری خانه هنرمندان است، گفت: از هنرمندان درخواست داریم که برای بهبود و رشد فضای هنری هنرمندان و شاعران حوزه هنری، این مجموعه را از خود بدانند و به ما کمک کنند تا راه خانم کراماتی و چشمه جوشانی که به وجود آمده ادامه پیدا کند.
 
محمدکاظم کاظمی، شاعر و نویسنده افغانستانی مقیم مشهد نیز در این مراسم گفت: بیش از یک سال و نیم بود که محافل شعر به صورت حضوری برگزار نمی‌شد. امشب شروع دوباره جلسات شعر به صورت حضوری در حوزه هنری خراسان رضوی که با سالگرد درگذشت خانم کراماتی همراه شده، برای ما خالی از معنا نیست.
 
وی ادامه داد: خانم کراماتی یکی از شاعران خوب، مهربان و توانای مشهد بود که در جلسات نقد کتاب حوزه هنری همواره همراه ما بود.
 
سید جلال قوامی مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی نیز در این خصوص در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا گفت: شب شعر و خاطره به یادبود «جمیله سادات‌کراماتی» برگزار پرتره چهره وی که توسط یکی از بهترین نقاش کشور کشیده شده بود با حضور خانواده وی بر دیوار مفاخر حوزه هنری خراسان رضوی نصب شد.
 
وی با بیان اینکه خوانش شعر و بیان خاطره از سوی برخی از شاعران و دوستان مرحوم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود، ادامه داد: همچنین شب گذشته در مدت زمان برگزاری برنامه برخی از آثار وی توسط خوشنویسان برجسته مشهد، نگارش و به خانواده این شاعر مرحومه اهدا شد.
 
اضافه می‌شود، جمیله سادات‌ کراماتی، شاعر توانا و مسئول گروه شعر حوزه هنری خراسان رضوی 24 مهر 1399 پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری سرطان از دنیا رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها