چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
انتشار کتاب در راستای انتقال دانش به‌طور جدی مورد توجه دانشگاه است

سردار لطفعلی بختیاری در آئین رونمایی از کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات دانشگاه علوم انتظامی امین، تبلیغ، ترویج و انتشار کتاب را ازجمله محورهایی برشمرد که در راستای انتقال دانش و تولید آن در دانشگاه به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، آئین رونمایی از کتاب‌های منتشرشده توسط انتشارات دانشگاه علوم انتظامی امین، چهارشنبه 21 مهرماه با حضور سردار محمدعلی نوری‌نژاد؛ معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار لطفعلی بختیاری؛ فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین و جمعی دیگر از مقامات و پژوهشگران این نیرو، برگزار شد.
 
سردار لطفعلی بختیاری؛ فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین، در این مراسم، تبلیغ، ترویج و انتشار کتاب را ازجمله محورهایی عنوان کرد که در راستای انتقال دانش و تولید آن در دانشگاه به جد توجه شده و گفت: در بخش انتقال دانش، انتشار کتاب‌های آموزشی را داریم که در این بخش تا تقریبا بالای 95‌درصد نیازهایمان تأمین شده و در بخش دیگر که برای تولید علم و افزایش دانش صورت می‌گیرد، تألیف کتاب‌های علمی و پژوهشی است که عناوین متعدد کتاب‌ها تدوین و منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ازجمله کتاب‌هایی که در اولویت انتشار قرار گرفته، کتاب‌های کار است که امسال عناوینی در این زمینه به نتیجه رسیده و برای چاپ و انتشار آن‌ها هدف‌گذاری کرده‌ایم و امید است در سال‌جاری در اختیار دانشجویان قرار گیرد. بخش دیگر فعالیت‌ها در حوزه استفاده از دانش تولید شده توسط دیگران است که ترجمه کتاب‌ها متناسب با نیاز منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سردار بختیاری افزود: تدوین کتاب امروز به شکل قابل توجهی در حال انجام است و در زمینه ترجمه نیز تلاش‌هایی صورت گرفته و در حوزه تألیف آثار، آن‌ دسته کتاب‌هایی که نیاز تحصیلات تکمیلی یا پرسنل ناجاست در اولویت قرار می‌گیرد. کتاب‌ها در کمیسیون پژوهشی بررسی می‌شود و پس از تأیید منتشر می‌شود. در کنار تألیف آثار، راه‌اندازی سامانه‌های دانشگاهی نیز در دستور کار این دانشگاه قرار دارد که تاکنون چند سامانه راه‌اندازی شده است.


85 برنامه برای هفته نیروی انتظامی
سردار محمدعلی نوری‌نژاد؛ معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به نشست‌های مختلفی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شده است، گفت: در این نشست‌ها سعی کردیم فرصت‌های هفته ناجا را تشریح کنیم. هفته نیروی انتظامی فرصتی است که ما می‌توانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم. قابلیت‌های نیروی انتظامی را بشناسانیم و مردم را نسبت به تکالیف امنیتی و انتظامی‌شان و همچنین حقوقشان آشنا کنیم تا در جلب مشارکت عمومی موفق باشیم.

وی با بیان این‌که خوشبختانه در راه‌اندازی و یا توسعه زیرساخت‌ها خوب عمل کرده‌ایم، اظهار کرد: این برنامه بدین منظور تشکیل شده که مشخص شود، هفته نیروی انتظامی برای دانشجویان که جامعه 60 هزار نفری هستند، چه تأثیری دارد؟ که تشریح فعالیت‌ها کاملا گویاست. همان‌طور که بیان شد، 85 برنامه برای این هفته درنظر گرفته شده است.

سردار نوری‌نژاد ادامه داد: طی جلسات شورای عالی پژوهش، ارزیابی ما از کار دانشگاه این‌گونه است که موضوعاتی که از سوی دانشگاه ارائه می‌شود، به نسبت محتوای بهتر و عمیق‌تری دارد.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این پیام ایشان، تقریبا منحصربه‌فرد است که در دو سال متوالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک هفته خاص پیام بدهند. ایشان معمولا برای خانواده شهدا پیام دارند، اما وقتی موضوعی می‌شود، منحصربه‌فرد است و این مایه افتخار نیروی انتظامی است. مخصوصا در بخش اول پیام که ارزیابی ایشان از موفق‌بودن نیروی انتظامی هم در ارائه خدمات به مردم و هم به عنوان پایه استوار امنیت کشور یاد کردند.


معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دو مطالبه دارند، اول اینکه فرمودند: «خدمتگزاری را ارتقا دهید» که در این زمینه باید ببینیم که آیا خدمت جامانده‌ای داریم که انجام نشده باشد که این موضوع در رابطه با کمیت و ارائه خدمت است و دیگر این‌که آیا خدمت بی‌منت انجام می‌دهیم یا خیر؟ همچنین آیا خدمت سالم ارائه دهیم؟ که این‌جا صیانت نقش پیدا می‌کند. انتظار داریم بررسی این موضوعات در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: بخش بعدی مطالبات ایشان در رابطه با شناسایی ارتقای قدر نیروی انتظامی در چشم مردم است. یعنی می‌فرمایند، شما کارتان قدر دارد و ارزشمند است، اما مردم باید نسبت به این موضوع مطلع باشند. باید امکانات اطلاع‌رسانی بررسی شود. به‌نظر می‌رسد دانشگاه در زمینه تحقق این فرمایشات به ما می‌تواند کمک کند. 

این گزارش ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها