شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
مجموعه غزل «یاربَست» سیدضیاء موسوی در زنجان رونمایی شد

کتاب «یاربَست» به قلم سیدضیاء موسوی حاوی منتخبی از 40 غزل عاشقانه سروده‌شده رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مجموعه شعر «یاربَست» اثر سیدضیاء موسوی که حاوی منتخبی از 40 غزل عاشقانه سروده‌شده در دهه 90 درباره موضوعات اجتماعی است و چند ماه قبل منتشر شده بود، رونمایی شد.

سیدضیاء موسوی در مراسم رونمایی از کتابش گفت: «یاربَست» منتخبی از 40 غزل عاشقانه سروده‌شده در دهه 90 است که در 86 صفحه و در تیراژ 500 نسخه از طریق انتشارات شانی و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان در اوایل سال 1400 چاپ و منتشر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به فرم، ساختار و محتوای این کتاب و فضایی که بر آن حاکم است، سعی کردم که طبق رسالت شاعران امروز در زیبایی‌شناسی، برای این مجموعه غزل اسم و عنوانی انتخاب کنم که برای مخاطب تازگی داشته و قابلیت جلب نظر و تأمل برانگیز باشد، از این رو عنوان «یاربَست» را انتخاب کردم و برداشت‌ها و استنباط‌هایی که از آن می‌گردد در نوع خودش برایم جالب و رضایت بخش است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز در این مراسم به حمایت حوزه هنری از چاپ چند کتاب دیگر اشاره کرد و گفت: چند مجموعه دیگر از آثار هنرمندان استانی در مراحل کارشناسی و چاپ است که چاپ مجموعه اشعار امیر رسولی یکی از این کارها است.

امیر نعمتی با اشاره به تدوین سند تحول براساس زیست بوم استان، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر با مشاوره از اساتید و دوستان دانشگاهی در حال تنظیم سند تحول استان هستیم تا با توجه به قابلیت‌هایی که در استان وجود دارد چشم‌انداز مشخصی از فرهنگ و هنر استان برای برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی آینده داشته باشیم.

وی با اشاره به مستندسازی صورت گرفته در ارتباط با مراسمات عزاداری‌ زنجانی‌ها بیان کرد: در این زمینه نیز به دنبال مستندسازی «مراسم عزاداری یوم‌العباس» در سه قالب شعر آیینی، مستندسازی و تئاتر بچه‌های مسجد پایه‌ریزی و سرمایه‎گذاری کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان ما شاهد درخشش استعدادها و اتفاقات خوبی هستیم و در تمام بخش‌های هنری هنرمندان مستعدی داریم که به طور مستمر در تلاش هستند که یکی از این بخش‌ها شعر آئینی است که با توجه به وجود شاعران پیشکسوت، جوان و تلاش و پشتکار آنها در این عرصه می‌توانیم پیشرو باشیم.

بر اساس این گزارش، «سیدضیاء موسوی» شاعر زنجانی متولد ۱۳۶۸ در این شهر است، وی در زمینه سرودن غزل در دو زبان فارسی و ترکی فعالیت دارد. موسوی شعر را از دوران نوجوانی و در حوزه طنز آغاز و در ادامه با گذراندن دوره‌های مربوطه به صورت حرفه‌ای آن را دنبال کرده است.

وی حائز چند رتبه در جشنواره‌های کشوری است و در سال 1395 موفق به کسب عنوان شاعر شایسته استان شده و در جشنواره بین‌المللی رضوی و کنگره ملی شعر فاطمی هم مقام نخست را کسب کرده است.

موسوی در سال 1398  و در دیدار 29 تن از شاعران با مقام معظم رهبری، شعری درباره امام رضا (ع) خواند که مورد تحسین ایشان قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها