یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
تأکید فرمانده ویژه لشکر فاطمیون بر حفظ کرامت خانواده شهدا

فرمانده ویژه لشکر فاطمیون در آئین رونمایی از کتاب «زور چترها به باران نمی‌رسد»، با اشاره به شهادت دو نفر از نیروهای لشکر فاطمیون در اتفاقی که برای شهید حججی افتاد، گفت: نکته قابل توجه این است که خانواده شهدا نیاز به ترحم ندارند، باید سعی کنیم کرامت آنها را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آئین رونمایی از کتاب «زور چترها به باران نمی‌رسد»، به نویسندگی بهاره شاهی‌نور، شنبه 20 شهریور با حضور نویسنده کتاب، جمعی از نویسندگان و هنرمندان، مسئولان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فرماندهان لشکر فاطمیون، خانواده شهید سیدجاوید موسوی و خانواده شهدای لشکر فاطمیون در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار ‌شد.
 
سیدالیاس موسوی، فرمانده ویژه لشکر فاطمیون، در مراسم رونمایی از کتاب «زور چترها به باران نمی‌رسد» با اشاره به خاطرات رزمندگان در سوریه گفت: در راه بازگشت از حلب به دمشق، متوجه شدیم مرکز غدیر خلوت است، کسی در آنجا نیست و یکی از رزمندگان که تک تیرانداز بود، گفت از دو روز پیش عملیاتی شروع شده که نیروها به آن عملیات رفتند. ابوحامد، فرمانده با چهره‌ای ناراحت آمد و گفتند علت این ناراحتی شهادت رزمندگان است. در این شرایط تنها کسی که توانست برود و شهدا را بیاورد، حسین براتی بود، او همه هشت شهید را به کول گرفت و آورد. در سوریه اتفاقاتی از این قبیل، بسیار افتاده است.
 
وی اظهار کرد: در نتیجه حملات دشمن تکفیری حداقل هشتاد شهید مدافع حرم در سوریه به شهادت رسیدند، به طوری که DNA آنها قابل تشخیص نیست. در اتفاقی که برای شهید حججی افتاد، دو نفر از نیروهای لشکر فاطمیون نیز به شهادت رسیدند. نکته قابل توجه این است که خانواده شهدا نیاز به ترحم ندارند. کرامت آنها را حفظ کنیم ما افغانستانی‌ها ترحم را نمی‌پسندیم.
 
در ادامه، سیده‌زهرا موسوی، همسر شهید سیدجاوید موسوی ضمن قدردانی از نویسنده کتاب زور چترها به باران نمی‌رسد، گفت: بنده و شهید سیدجاوید موسوی از کودکی با یکدیگر بزرگ شدیم. به خاطر دارم که مردم افغانستان بسیار علاقمند به امام خمینی(ره) بودند و به علت ارادت به ایشان، بسیار اذیت شدند و از این رو به ایران مهاجرت کردند.
 
وی عنوان کرد: ۱۰ سال با سیدجاوید زندگی کردم که همه این زندگی سراسر خاطره بود. نماز اول وقت او هیچ وقت ترک نمی‌شد. به خاطر ندارم که سیدجاوید استراحت را به نماز ترجیح بدهد و حتی به بنده هم تأکید می‌کرد که اول نماز بخوانم و بعد به سایر امور بپردازم.
 


موسوی با اشاره به خاطرات زندگی خود با شهید سیدجاوید موسوی افزود: همیشه در ماه رمضان با شهید سیدجاوید موسوی چله خواندن دعا و اعمال نیک را می‌گرفتیم. زمانی که بحث سوریه پیش آمد سعی کردم او را منصرف کنم اما او بنده را متقاعد کرد. وقتی شهید سیدجاوید موسوی به شهادت رسید، همان موقع به خانواده اطلاع ندادند. امیدوارم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.
 
داود صلاحی، مدیر انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در مراسم رونمایی از کتاب «زور چترها به باران نمی‌رسد»، خاطرنشان کرد: شکر خدا مراتب و درجاتی دارد که اولیای خدا تلاش می‌کنند به بالاترین درجه آن برسند. یکی از این مراحل، مربوط به شکر از مخلوق است، لذا در راه تکریم شهدا لازم است از همه عزیزانی که در این راه تلاش کردند، تشکر کنیم.
 
وی همچنین یادآور شد: این کتاب مانند هر اثری ایرادات و نقطه ضعفی دارد؛ اما این مسئله منجر به این قضیه نمی‌شود که نقاط قوت و اخلاص نویسنده را نادیده بگیریم؛ البته این کتاب اولین اثر بهاره شاهی‌نوری است؛ بنابراین چنین کتابی نشان‌دهنده‌ آینده روشن این نویسنده است.
 
در این مراسم بهاره شاهی‌نوری نیز گفت: اولین گفت‌وگوی بنده با همسر شهید سیدجاوید موسوی ساعت‌ها به طول انجامید. هدایت و نوشتن کتاب «زور چترها به باران نمی‌رسد»، به دست من نبود؛ همگی از جانب سیدجاوید موسوی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها