سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
افتتاح چاپخانه «دیجیتال ایرانیان ارومیه» در استان آذربایجان‌غربی

چاپخانه «دیجیتال ایرانیان ارومیه» به‌عنوان یکی از طرح‌های توسعه‌های سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در آستانه عید مبعث پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص)، چاپخانه دیجیتال ایرانیان  ارومیه، ظهر امروز، (19 اسفندماه) سال جاری، به‌عنوان یکی از طرح‌های توسعه‌های سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان‌غربی با حضور حجت الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

سعید قلیزاده آذری، مدیر چاپخانه دیجیتال ایرانیان ارومیه، هدف از سرمایه‌گذاری‌های جدید را بهینه‎‌سازی فرآیندهای چاپ و به‌روزشدن تجهیزات و ماشین‌آلات چاپ به‌خصوص حوزه چاپ وبرش  لیزری، جواب‌گویی به سفارشات متنوع چاپ دیجیتال و UV و سفارش‌های متنوع تبلیغات استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌یافته در این طرح، 12میلیارد ریال بوده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 6 نفر به طور مستقیم ایجاد شغل شده است.
 

حجت الاسلام‌والسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی نیز در این افتتاحیه، گفت: استان آذربایجان‌غربی در مجموع دارای 405 واحد چاپی است.

وی ادامه داد: از این تعداد 93 باب چاپخانه افست، 229 واحد چاپخانه دیجیتال، 14 واحد صنعتی فلکسوگرآور وروتو گرـور و 43 باب کارگاه چاپ سیلک اسکرین، 15 باب لیتوگرافی و 14 واحد صحافی در 18 شهرستان تابعه است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری ادامه داد: متقاضيان دريافت مجوز در صورت موفقيت در امتحانات كتبی و احراز صلاحيت علمی و عملی موفق به اخذ مجوز تاسيس از اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: صنعت چاپ با توجه به نقش میان‌بخشی که دارد یکی از صنایع اصلی و استراتژیک یا به عنوان تکمیل‌کننده و پیش‌برنده برای تمامی صنایع است و هیچ محصول صنعتی، کشاورزی، فرهنگی بی‌نیاز از چاپ نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها