دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
هفته کتاب؛ جشن پاییزه کتاب/ویدئو

یاسراحمد‌وند در پیام تبریک به‌مناسبت هفته کتاب، این رویداد را جشن پاییزه کتاب دانست و به خانواده‌ها پیشنهاد کرد از فرصت این هفته برای خرید کتاب و دورهمی‌ برای کتابخوانی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تبریک ویژه سی‌اُمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی؛ این هفته را فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به موضوع کتاب و کتابخوانی دانست.

احمدوند در این پیام گفته است؛

«هفته کتاب جشن پاییزه کتاب است، همان‌طور که در بهار، زمان نمایشگاه کتاب تهران جشن بهارانه کتاب را داریم در پاییز و آبان‌ماه، جشن پاییزه کتاب را داریم.

در این زمینه پیشنهاد می‌کنم همه مردم در این هفته اتفاقی را درباره کتاب، در حاشیه کتاب و در ارتباط با کتاب تعریف کنند. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد این است که به همراه خانواده به یک کتابفروشی سر بزنیم، یا اینکه حتما یک کتاب خریداری کنیم؛ حتی یک کتاب ارزان‌قیمت؛ حتما در این ایام یک شب را در خانه، دور هم کتاب بخوانیم، برای کودکان و بزرگترها کتاب بخوانیم، از کتاب‌هایی که خوانده‌ایم برای همدیگر تعریف کنیم، فعالان فرهنگی با برگزاری برنامه‌های مختلف مثل برگزاری جلسات و نشست‌های نقد و بررسی توجه بیشتری به کتاب داشته باشند؛ همچنین  رسم هدیه دادن کتاب را در این هفته گسترش بدهیم، به افراد زیادی می‌توان کتاب هدیه داد؛ کسانی که دوستشان داریم و کسانی که امکان خریداری یا خواندن کتاب را ندارند. همه این‌ها فرصتی‌هایی است که در این هفته به کتاب توجه بیشتری کنیم.

امیدوارم با شعار زیبای «ما همانیم که می‌خوانیم» رونق بیشتری را در جامعه کتاب، جامعه فرهنگی و کل جامعه شاهد باشیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها