جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
یک یادگاری

کتاب «یک یادگاری» نوشته فاطمه بختیاری با تصویرگری زهرا رسولی از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «یک یادگاری» نوشته فاطمه بختیاری با تصویرسازی زهرا رسولی از سوی انتشارات به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) روانه بازار نشر شد.
 
«یک یادگاری» یکی از جلدهای مجموعه 12 جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. این مجموعه که همان‌طور که از نام آن پیداست، هر داستانش بر اساس یکی از احادیث امام رضا (ع) است. «یک یادگاری» برگرفته از حدیث «سه خصلت در سفر نشانه‌ی جوانمردی است؛ توشه‌ی خود را در اختیار هم‌سفران قرار دادن، اخلاق خوش داشتن و شوخی کردن.» است.
 
«یک یادگاری» درباره یک خانواده پنج نفره است؛ این خانواده پنج نفره از پدربزرگ، پدر، مادر، نیما و خواهرش تشکیل شده است. این خانواده یک روز خوب تابستانی به یک سفر می‌روند. آنها به یک جنگل بزرگ و بسیار خوش آب و هوا سفر می‌کنند. در این جنگل برای نیما و خواهرش اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد که هر یک از این اتفاق‌ها در دل خود یک درس بزرگ دارد. برای یادگیری این درس‌ها باید کتاب «یک یادگاری» را خواند.

فاطمه بختیاری متولد سال 1357، نویسنده کتاب‌های متفاوتی است که ۲۰ سال در زمینه داستان فعالیت دارد و با مطبوعات شهر قم همکاری می‌کند. حاصل کار ۲۰ ساله او ۵۰ عنوان کتاب مختلف در زمینه کودکان و نوجوانان است که آخرین آن، اثری است که به تازگی با عنوان «آتیش پاره» در اختیار انتشارات جمکران قرار داده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
من و نیما رفتیم بین درخت‌ها توپ‌بازی کنیم. یکهو صدای قارقار کلاغی بلند شد. به شاخه‌ها نگاه کردیم. کلاغی، روی شاخه‌ی درخت نزدیک آبشار، توی لانه‌اش نشسته بود و با چشم‌های سیاهش به ما نگاه می‌کرد. نیما فکری کرد و گفت: «می‌گویند کلاغ‌ها چیزهای براق را دوست دارند و برمی‌دارند و می‌برند توی لانه‌شان.»
به درخت نگاه کردم و گفتم: «حتما جوجه هم دارد!»
نیما گفت: «بروم آن بالا ببینم توی لانه‌اش چه خبر است؟»
گفتم: «نرو! یکدفعه می‌افتی!»
با غرور گفت: «اینکه چیزی نیست.»
 
انتشارات به‌نشر کتاب «یک یادگاری» نوشته فاطمه بختیاری با تصویرسازی زهرا رسولی را در 24 صفحه و با شمارگان 2 هزار نسخه و به قیمت 25 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها