دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
مجموعه غزل کردی «نوونِ دووس» به چاپ دوم رسید

شهر کتاب ایلام در اقدامی فرهنگی مجموعه شعر نوونِ دووس سروده: فرهاد شاهمرادیان را در نوبت دوم چاپ در اختیار مخاطبان شعر کردی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در ایلام،«نوون دووس» مجموعه اشعار کردی فرهاد شاهمرادیان به همت و سرمایه‌گذاری شهر کتاب ایلام به چاپ دوم رسید.
 
مجموعه شعر کردی «نوونِ دووس» سروده فرهاد شاهمرادیان، سال ۱۳۹۲ همراه با لوح فشرده خوانش اشعار در ۱۰۰۰نسخه با حمایت حوزه هنری ایلام منتشر شد و با استقبال کم‌نظیر علاقه‌مندان به زبان و ادبیات کردی در کمتر از یک ماه به فروش رفت و سپس نسخه صوتی این اثر در فضای مجازی، رایگان در اختیار دوستداران شعر و ادبیات کردی قرار گرفت.
 
مراجعه مکرر هواداران شعر کردی برای نسخه مکتوب «نوون دووس» ادامه داشت و در نهایت به تازگی با سرمایه‌گذاری مجموعه شهرکتاب ایلام این مجموعه غزل، تجدید چاپ و مجدد با استقبال خوب اهالی ادبیات و ادب دوستان ایلامی رو به رو شد. در واقع چاپ مجدد کتاب پاسخی بود به مطالبه دوستداران زبان، فرهنگ و ادبیات کردی.
 
مجموعه شعر «نوون دووس» شامل ۴۵ قطعه شعر در قالب غزل است. محتوای غالب در این مجموعه «عشق» است، اما شاعر از نگاه به مسائل اجتماعی نیز غافل نبوده. اصالت زبان و روانی کلام و بیان، نگاه بومی، اصیل و غیرکلیشه‌ای به عشق و صراحت و صمیمیت در بیان آن، تصویرسازی‌های ابداعی و متنوع، استفاده درست و مناسب از عناصر زیست بوم شاعر، طنز شاعرانه، مرگ‌اندیشی و همچنین توجه ویژه به موسیقی با استفاده از اوزان کامل و دوری، قافیه‌های درونی و رعایت تناسب در به کارگیری صنایع ادبی، بر غنای محتوایی و جذابیت‌های مجموعه غزل «نوون دووس» افزوده است.

«نوون دووس» اختصاصی در شهر کتاب ایلام به نشانی، بلوار آزادی، خیابان آزادی۹ به علاقه‌مندان به شعر و ادبیات کردی عرضه می‌شود.
 

به گزارش ایبنا «فرهاد شاهمرادیان» متولد سال 1357 ملکشاهی استان ایلام و از شاعران توانمند زبان کردی است.او در نخستین جشنواره ادبی کُردی استان ایلام در بخش شعر کلاسیک برگزیده شد و در دومین دوره جایزه ادبی «باشور» در سال 99 این جایزه را به خود اختصاص داد.شاهمرادیان همچنین در بخش ویژه چهارمین سوگواره علمدار کربلا در سال 96انتخاب و تجلیل شد.از او تاکنون مجموعه غزل فارسی اردیبهشت و ماه، مجموعه دوبیتی کردی تو کنار آتشی من برف پارو می‌کنم با ترجمه جلیل صفربیگی،مجموعه غزل کردی نوون دووس،مجموعه شعر سپید کوتاه کردی جیبم پر از رد پاست با ترجمه جلیل صفربیگی، ده‌روه‌چ۱(گزیده شعر کردی ایلام-اثر برگزیده در چهارمین دوره جایزه کتاب‌سال استان ایلام درسال99در بخش ادبیات فارسی)، مجموعه شعر کردی عاشورایی زه‌یتون و مه‌رجان، راوی ۱گزیده داستان کوتاه ایلام به همراه محمدرضا علیرضایی،بلوط و باروت بازنویسی خاطرات دفاع مقدس به همراه نبی اله تبار و ملکوت کلمات بازنویسی خاطرات دفاع مقدس، چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها