جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
شماره 369 و 370 ماهنامه سروش کودکان منتشر شد

شماره 369 ماهنامه کودکان «سروش» آذر‌ماه، به مدیر مسئولی ابراهیم شکوری و سردبیری تهمینه حدادی و شماره 370 همین ماهنامه به مدیر مسئولی اکبر حبیب‌اللهی و سردبیری تهمینه حدادی روی پیشخان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، 369 شماره این نشریه بیشتر به معرفی انیمیشن‌های جدید و قدیم در تلویزیون می‌پردازد. در قسمت روزها که نوشته ثمینه ظهیرالدین است، نگاهی به تمام 30 روز آذر در تقویم می‌اندازد و هر مناسبتی که در این روزهاست، معرفی می‌کند. طراحی جلد این شماره از ماهنامه سروش کودکان را نرگس دلاوری انجام داده است.
 
در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:
در قسمت روزها در مطلب «همه‌ی ما شبیه به هم هستیم!» که ترجمه لیلا شهسواریان است به موضوع روز جهانی کم‌توانایان پرداخته‌ شده است. در ایران این روز 12 آذرماه است. در این متن به کودکان آموزش داده می‌شود که چگونه با افراد دارای ناتوانایی رفتار کنند.

«پشت در خانه‌ی هر مادربزرگ همیشه قصه‌ای هست» نوشته یاسمن مجیدی، به سریال قدیمی «خونه‌ی مادربزرگه» اختصاص یافته است. لیلا یولداش در قسمت یک جزیره‌ی علمی برنامه «جزیره دانش» را معرفی می‌کند. سینا تقوی به معرفی «رویای سبز دختری با موهای قرمز» که درباره آنه شرلی این دخترک محبوب نسل قدیم و جدید است، می‌پردازد. گزارشی با عنوان «خاطره‌سازهایی از ته جعبه‌ی جادویی» نوشته الیار روشن، نگاهی به چند برنامه محبوب بچه‌ها در سی سال گذشته انداخته است. در «هنوز با کودکی‌ام قدم می‌زنم» مصاحبه نیره رضایی‌مطلق را با مجری محبوب کودکان دیروز (مادرها و پدرها)، گیتی خامنه می‌خوانیم.
 
برای آشنایی کودکان با سبک تلویزیون تماشا کردن در «یِلخی تلویزیون می‌بینی یا با تشریفات؟!» نوشته یاسمن رضائیان با نحوه افزایش تمرکز هنگام پخش کارتون و خلاصه‌نویسی آن آشنا می‌شویم. این ماهنامه در مطلب «سلام بر شهید کانال کمیل» نوشته ستایش تقوی به توصیف پویانمایی «سلام بر ابراهیم» می‌پردازد. داستان طنز «پاستیلوق» نوشته پروین پناهی و تصویرگری غزاله صرافیان به معرفی آداب و رسوم شب یلدا اختصاص یافته است. در قسمت بازی کنیم، ثمینه ظهیرالدین به معرفی دو بازی فکری که برای کودکان 8 سال به بالا طراحی شده، می‌پردازد.
 
شماره آذر‌ماه ماهنامه کودکان «سروش» در 48 صفحه و با قیمت 40 هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
  
ماهنامه سروش کودکان 370
شماره 370 ماهنامه کودکان «سروش» دی‌ماه، به روز مادر، معرفی چند انیمیشن و داستان‌های برفی پرداخته است. آموزش این شماره از ماهنامه سروش گشت وگذاری در موزه فرش ایران داشته است. سروش، کودکان را به روستای گردشگری و تاریخی چِنشت در استان خراسان جنوبی برده است. طراحی جلد شماره 370 ماهنامه سروش کودکان را نگین علیرضازاده انجام داده‌ است.
 
در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:
شعر «باد جادو می‌کند» سروده نسرین شهبازی و تصویرگری نیره حاجی‌بیگلو به موضوع زمستان و توصیف آن می‌پردازد. داستان «من هم شبیه به درخت کاج هستم» نوشته یاسمن رضائیان ماجرایی جذاب از یک مادر و دختر است که با هم به پیاده‌روی در زیر برف می‌روند و زیبایی‌های زمستان را کشف می‌کنند و قصه «دروغ شاخ‌دار» نوشته نوید گوگانی و تصویرگری عاطفه قربانی را می‌خوانیم.
 
در آهای خبردار، لیلا زرقی با دو عنوان «شنیدن کی بود مانند دیدن؟» و «داستان همکاری دوستان متفاوت و صمیمی» به معرفی دو پویانمایی «مَثَل‌نامه» و «جنگل فندق» می‌پردازد. سینا تقوی مطلب «همه‌ی مادرهایی که دوستشان داریم» را به مرور کارتون‌هایی که تصویر مادرانشان را فراموش نمی‌کنیم، اختصاص داده است. معرفی مستند گردشگری «دورت بگردم ایران» تحت عنوان «می‌خوام دورت بگردم ایران!» به قلم نیره رضایی‌مطلق انجام شده است. «تَن‌تَن در برابر بی‌عدالتی» با ترجمه لیلا شهسواریان به معرفی شخصیت تَن‌تَن و انیمیشن آن پرداخته است و در انتها نگاهی به تیم تولید این کارتون انداخته است. داستان «دخترک برفی» نوشته ولادیمیر دال و توصیرگری مهسا سادات بناء با ترجمه فریبا صفرپور به ماجرای پیرمرد و پیرزنی که خداوند در روزهای جشن زمستان به آنها دخترکی هدیه داد، می‌پردازد. شعر «عینک زیبا و رنگی» سروده مرضیه تاجری و تصویرگری ملیحه شاه‌علی، «روز نمایش عروسکی» نوشته لیلا شهسواریان و «زمستان از راه رسید» نوشته نیلوفر مهدی‌زاده از دیگر عناوین مطالب این ماهنامه است.  
 
شماره دی‌ماه ماهنامه کودکان «سروش» در 48 صفحه و با قیمت 40 هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها