چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
ماهنامه سروش خردسالان شماره 126 و 127 منتشر شد

شماره 126 ماهنامه «سروش» آذر‌ماه، با حال و هوایی یلدایی به مدیر مسئولی ابراهیم شکوری و سردبیری تهمینه حدادی و شماره 127 دی‌ماه با حال و هوایی برفی به مدیر مسئولی اکبر حبیب‌اللهی و سردبیری تهمینه حدادی روی پیشخان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشریه در 126 شماره گذشته خود به آموزش مفاهیم اجتماعی، همدلی بین افراد و آموزش وسایل نقلیه به خردسالان پرداخته است.

این شماره از ماهنامه سروش همراه با داستان‌هایی درباره شب یلدا، آشنایی با انیمیشن‌های آموزنده در حال پخش در شبکه پویا، اهمیت حیات‌وحش و آشنایی با روز جهانی حفاظت از حیات‌وحش پرداخته است. طراحی جلد شماره 126 ماهنامه سروش خردسالان را نوشین بیجاری انجام داده است.
 
در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:
داستان «خورشیدی بزرگ برای نازنین» نوشته یاسمن رضائیان که به موضوع پاییز و اندازه خورشید در این فصل می‌پردازد. داستان «پروانه‌ی غمگین» نوشته نوید گوگانی و تصویرگری مریم لطفی‌زاده، ماجرایی جذاب از یک پروانه و بلبل را برای خردسالان روایت می‌کند و با روز جهانی کوهستان، متن علمی «روزی به نام کوه‌ها!» نوشته ثمینه ظهیرالدین را می‌خوانیم.
 
برای آشنایی کودکان با مهارت‌های زندگی در «ما حق داریم شاد یا غمگین باشیم» نوشته سعیده حسینی با احساسات مختلف هر فرد آشنا می‌شویم. در هر شماره از ماهنامه خردسالان سروش در بخش کاردستی، خردسالان نحوه ساخت کاردستی‌های را می‌آموزند.
 
دیگر مطالبی که در سروش خردسالان 126 می‌بینیم و می‌خوانیم: معرفی انیمیشن «داستان مامان قرقاول و جوجه‌هایش» نوشته آتوسا تاجیک، «این ماشین زباله پرواز می‌کند» نوشته لیلا شهسواریان، قصه نمایشی «داستان‌های حشرات باغ دوستی؛ جعبه‌ی نمایش» نوشته و تصویرگری مقداد ساداتی است.

شماره Hbvماه ماهنامه خردسالان «سروش» در 32 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
 
ماهنامه سروش خردسالان 127
در شماره 127 ماهنامه «سروش» دی‌ماه، با حال و هوایی برفی به مدیر مسئولی اکبر حبیب‌اللهی و سردبیری تهمینه حدادی، به آموزش مفاهیم همچون تغییرات در چهار فصل، ویژگی‌های ظاهری حیوانات و آموزش مشاغل به خردسالان می‌پردازد؛ این شماره از ماهنامه سروش در قالب یک داستان به توصیف زمستان شامل می‌شود؛ آشنایی با انیمیشن‌های آموزنده در حال پخش در شبکه پویا، معرفی حیوانات سرزمین‌های سردسیر از دیگر مطالب این شماره از ماهنامه خردسالان سروش است. طراحی جلد شماره 126 ماهنامه سروش خردسالان را عاطفه ملکی‌جو و پشت جلد را نگین علیرضازاده انجام داده‌اند.
 
در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:
شعر «باد جادو می‌کند» سروده نسرین شهبازی و تصویرگری نیره حاجی‌بیگلو به موضوع زمستان و توصیف آن می‌پردازد. داستان «من هم شبیه به درخت کاج هستم» نوشته یاسمن رضائیان ماجرایی جذاب از یک مادر و دختر است که با هم به پیاده‌روی در زیر برف می‌روند و زیبایی‌های زمستان را کشف می‌کنند و قصه «دروغ شاخ‌دار» نوشته نوید گوگانی و تصویرگری عاطفه قربانی را می‌خوانیم.
 
یکی از مطالب جالب در این شماره از ماهنامه، قصه «خانواده‌ی چهارفصل» نوشته حبیب یعقوبی و تصویرگری غزاله صرافیان است. این قصه از زبان یک نوجوان 15 ساله برای خردسالان بیان شده است. در قسمت مهارت زندگی، خردسالان با رفتارهای درست و غلطی که در ارتباط با دیگران مهم است، آشنا می‌شوند. در قسمت دانستنی‌ها در مطلب «حیوانی به اسم پنگوئن» نوشته ثمینه ظهیرالدین، بچه‌ها با زندگی پنگوئن‌ها آشنا می شوند. در قسمت معرفی مشاغل در قالب یک سرگرمی با نام «سلام خلبان! سلام مهمان‌دار!» و طراحی منصوره عرب‌خراسانی، به شناخت مشاغل می‌پردازد.
 
دیگر مطالبی که در سروش خردسالان 126 می‌بینیم و می‌خوانیم: معرفی انیمیشن «بچه‌های مقوایی» نوشته لیلا شهسواریان، قصه نمایشی «داستان‌های حشرات باغ دوستی؛ یک سوپ خوش‌مزه» نوشته و تصویرگری مقداد ساداتی است. هر شماره از ماهنامه خردسالان سروش در بخش کاردستی، خردسالان نحوه ساخت کاردستی‌های را می‌آموزند.
 
شماره دی‌ماه ماهنامه خردسالان «سروش» در 32 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها