شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
آیا آدم‌کوتوله‌ها در زیرِ زمین وجود دارند؟

کتاب «شاه کوچولو کاله‌ویرش» نوشته تیلده میشلز با ترجمه مهدی شهشهانی توسط انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «شاه کوچولو کاله‌ویرش» نوشته تیلده میشلز با ترجمه مهدی شهشهانی‌فر از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
 
در سرزمین اسرارآمیز، در عمق زمین، کاله‌ویرش بر موجودات زیرزمینی فرمانروایی می‌کرد. دشمن او، زوپوترومپ حیله‌گر بود که قصد داشت سلطنت را از او بگیرد؛ بنابراین زوپوترومپ، کاله‌ویرش را به جنگ می‌طلبد و برای یک مبارزه آماده می‌شود. این جنگ قرار است در زمان قرص کامل ماه در قلعه ویووگیتی و مو شروع شود. ناگهان عوامل زوپو، پادشاه را غافل‌گیر کردند و مورد حمله‌ای ناگهانی قرار دادند و او را به سرزمین آدمیان انداختند؛ اما کاله‌ویرش توانست با هم‌دستی و کمک ماکس و جنی که هردو از بچه‌های آدمیان بودند، به سرزمین خود، به زیرزمین بازگردد تا با زوپوی حیله‌گر مبارزه کند. آیا کاله‌ویرش موفق می‌شود؟
 
تیلده میشلز در فرانکفورت متولد شد. پس از مطالعه زبان‌های خارجی، مدتی در فرانسه و انگلستان زندگی کرد. میشلز سال‌هاست در مونیخ زندگی می‌کند، متون کودک و کتاب‌های تصویری می‌نویسد، ترجمه کرده و برای رادیو و تلویزیون کار می‌کند. میشلز در حال حاضر بیش از 30 کتاب منتشر کرده است. «پادشاه کوچک کال کال ویرش» از دیرباز یک کتاب کلاسیک برای کودکان بوده است و همچنین به عنوان نمایش تلویزیونی توسط Augsburger Puppenkiste فیلمبرداری شده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
کاله اول از همه بیدار شد. هنوز نیم‌خیز بود که بالای سردر غار نشانه‌ی اسرارآمیزی ظاهر شد، درست مثل همان نشانه‌ی خبری که در غار سپید دیده بودند. ماکس و جنی را بیدار کرد و خبر را به آن‌ها نشان داد و گفت: «این بار خبر خوبی است. نوشته که معدنچی زغال‌سنگ موجود بی‌آزاری است.»
-معدنچی زغال‌سنگ؟ او دیگر کیست؟
-لازم نیست درباره‌اش زیاد حرف بزنم. ما به زودی وارد مناطقی در اعماق زمین می‌شویم که پر از رگه‌های زغال‌سنگ است. خودتان او را آن‌جا خواهید دید.
 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این‌کتاب را در ۱۵۶ صفحه با شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها