چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
دوستی روباه با ستاره!

کتاب «روباه و ستاره» با نویسندگی و تصویرگری کورالی بیکفورد-اسمیت و ترجمه شهناز صاعلی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «روباه و ستاره» با نویسندگی و تصویرگری کورالی بیکفورد – اسمیت و ترجمه شهناز صاعلی است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را چاپ کرده است.  
 
«روباه و ستاره» درباره روباه کوچکی است که در یک جنگل بزرگ زندگی می‌کند. این روباه برخلاف روباه‌های دیگر، بسیار محتاط بود و هیچ‌وقت از لانه‌اش دور نمی‌شد؛ چون می‌ترسید که گم شود! تنها دوست روباه ستاره بود. تنها دوستی که راهنمای او در دل تاریکی جنگل بود و کمک می‌کرد تا غذا پیدا کند و راه لانه را از سر گیرد. او ستاره را تماشا می‌کرد و ستاره هم او را وقتی دنبال خرگوش‌‌ها در خارزار می‌دوید.
 
اما یک شب ستاره گم شد و روباه روزها از لانه‌اش بیرون نیامد؛ ولی یک روز دیگر طاقت نیاورد و به بیرون از لانه‌اش رفت و به دنبال ستاره گشت. از همه سوال کرد؛ خرگوش‌ها، سوسک‌ها، بوته‌ها، درخت‌ها و ... ؛ ولی هیچ‌کسی ستاره را ندیده بود. آیا روباه، توانست ستاره را پیدا کند یا نه؟
 
ماجرای «روباه و ستاره» داستان کشف و شهود است؛ بیرون آمدن از پیله خود و گشودن چشم به جهان و بزرگی و تعدد و تنوع درون آن. در این داستان مفاهیم کلیدی بسیاری همچون لانه و حوزه شخصی، دوست، تکرار، تغییر، غیبت، انتظار، کشف حین سفر، مکان، گم شدن و ... آموزش داده شده است. تکنیک‌های مورد توجه در روایت هم مشاهده، پرسش و مشورت، گفت‌وگو و اراده به منظور کشف است. مهم‌ترین ویژگی این کتاب در تصاویر آن است که از رنگ‌های جذاب و تصاویر پرمفهوم استفاده شده است.
 
قسمتی از متن کتاب:
«روباه با صدای بلند ستاره را صدا زد؛ اما ستاره بیرون نیامد.
جنگل، سرد و تاریک و ساکت بود.
شب‌های بعد روباه خواب می‌دید که ستاره برگشته است؛ اما تاریکی لحظه به لحظه بیش‌تر می‌شد. همه‌جا تاریکِ تاریک بود.
دلیلی نداشت که بدون ستاره بیرون برود.
روباه، نگران و تنها، در لانه‌اشش کِز کرد.»
 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب «روباه و ستاره» را با نویسندگی و تصویرگری کورالی بیکفورد-اسمیت و ترجمه شهناز صاعلی است به قیمت 32 هزار تومان با شمارگان 2500 نسخه منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها