سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
جشن شب یلدا در شماره جدید «قلک»

شماره 101 ماهنامه «قلک» ویژه آذرماه با سردبیری معصومه یزدانی و مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور روی پیشخان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این شماره با توجه به نزدیک شدن به 30 آذرماه یعنی شب یلدا به معرفی رسوم و جشن‌های خانوادگی می‌پردازد. در این شماره، داستان‌هایی درباره آموزش مدیریت مالی به کودکان و زود خوابیدن پرداخته شده است.

در ماهنامه شماره 101 «قلک»، در داستان کوتاه «مامان شای‌شای و بابا کوچولوی خواب‌آلود» به آموزش زود خواییدن و به موقع خوابیدن کودکان در شب تاکید دارد و به آن‌ها آموزش می‌دهد که دیر خوابیدن چه اثرات مخربی دارد. این داستان نوشته شهرزاد شهرجردی و با تصویرگری ویدا کریمی است. در این داستان شای‌شای، دختر کوچولو خانواده، در یک بازی با پدرش، برای یک روز نقش مادر را می‌گیرد. بابا پسرکوچولوی مامان شای‌شای می‌شود. باید دید که بابا کوچولو، بچه منظمی است یا نه؟

در داستان «جشن شب یلدا» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌ور، با توجه به آنکه این نشریه به طور ویژه به موضوع شب یلدا می‌پردازد، در این شماره نیز به موضوع جشن شب یلدا و آداب و رسوم در این شب پرداخته است و تلاش شده تا در قالب یک داستان به نمادها در این روز بپردازد. علاوه بر این درباره قصه‌گویی بزرگان خانواده برای دیگر اعضای فامیل صحبت می‌کند.

از دیگر مطالبی که در قلک 101 می‌خوانیم می‌توان به شعر «تاتاپ تاپ» سروده زهرا موسوی و تصویرگری فاطمه عبادی، اخبار «قِل قُلَکی / قوی‌ترین آهن‌ربای جهان» نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی، داستان «تو به دستش آوردی» ترجمه امیرعلی خلج، داستان «ماشین آماده» نوشته فرید صالحی و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو و داستان «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی که به آشنایی با مشاغل پرداخته، اشاره کرد.

طراحی جلد این شماره را المیرا اسکندری برعهده داشته و تصویری از یک کودک در ویلچر نگاشته است. این نشریه که هشتمین سال انتشار و فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد، اولین نشریه‌ای است که به صورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی 3 تا 10 سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران و متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان کودک فعالیت ‌می‌کنند.

شماره شهریورماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، گرافیک و صفحه‌آرایی نگار آشتیانی‌عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 36صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر این ماهنامه را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها