یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
جدیدترین شماره «میراث شهاب»؛ فصلنامه تخصصی کتابشناسی و نسخه‌شناسی اسلامی رسید

جدیدترین شماره «میراث شهاب» فصلنامه تخصصی کتابشناسی و نسخه‌شناسی اسلامی با مدیر مسئولی سیدمحمود مرعشی نجفی و با سردبیری محمود طیارمراغی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جدیدترین شماره «میراث شهاب» فصلنامه تخصصی کتابشناسی و نسخه‌شناسی اسلامی با مدیر مسئولی سیدمحمود مرعشی نجفی و با سردبیری محمود طیارمراغی منتشر شد.

در این فصلنامه تخصصی سه بخش مقالات، شرح‌حال نگاری، کتابشناسی و نسخه‌شناسی و مقالاتی مربوط به این سه حوزه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«تأملاتی بر دیدگاه نیومن در باب اهمیت مهاجرت عالمان عاملی از جبل عامل به ایران در عصر صفوی» نوشته محمدکاظم رحمتی، دانشیار بنیاد دایره‌المعارف اسلامی، «ساختارشناسی نحوی رضی‌الدین استرآبادی بر کافیه‌ ابن حاجب با نگارش عبدالرضا عطاشی، عضو هیأت علمی دانشکده زبان و ادبیات عرب دانشگاه آزاد واحد آبادان و عاطفه عصاره در کنار «سعدالدین حمّویه» و «اولاد الشیخ» ترجمه دو مدخل از دائره‌المعارف اسلام اچ.لندُلت/ اچ.آل گوتشالک با ترجمه پیام شمس‌الدینی، و نیز مقاله «حیات فرهنگی و اجتماعی خاندان بحرانی آل عصفور در کازرون» نوشته علی بحرانی، مجموعه چهار مقاله بخش نخست «میراث شهاب» است.

در بخش شرح‌حال نگاری حسین پورشریف، استادیار دانشگاه قرآن و حدیث، شفاء‌الدوله، طبیب شاعر را به خوانندگان معرفی کرده است. کتابنامه معاصرین در بخش چهارم به بررسی آثار آیت‌الله عبدالهادی فضلی از سوی محمود طیار مراغی پرداخته است. «تفسیر سفینة ‌النجاة: زندگی و آثار مولانا محمد مقیمای یزدی» به وسیله حسین مسرت، پژوهشگر به خوانندگان معرفی شده است. علی صدرایی‌خویی نیز در مطلبی بر جلد سیزدهم میراث مشترک ایران و هند نظری داشته است.

نسخه‌شناسی آخرین بخش فصلنامه «میراث شهاب» است. علی‌اکبر صفری نهمین سنجه کتاب را نوشته است. منشات بی‌بی حبیبه را نبز طیبه حاج باقریان را در اختیار خوانندگان قرار داده است.

فصلنامه «میراث شهاب» فصلنامه تخصصی کتابخانه بزرگ حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی (گنجینه مخطوطات اسلامی)» با مدیرمسئولی سیدمحمود مرعشی نجفی و با سردبیری محمود طیار مراغی منتشر شده است. گفتنی‌ست مقالات این فصلنامه در پایگاه تخصصی مجلات نورمگز به نشانی الکترونیکی www.noormags.com قابل دسترسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها