شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
روز توفانی با فرهاد حسن‌زاده

کتاب «پری‌نازه، دست‌درازه» نوشته فرهاد حسن‌زاده و با تصویرگری نرگس محمدی به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پری‌نازه، دست‌درازه» نوشته فرهاد حسن‌زاده و با تصویرگری نرگس محمدی برای اولین بار در سال 1388 به چاپ رسیده است. این کتاب در سال 1400 به چاپ سوم رسید.
 
در این داستان، کودکان گروه سنی «نوخوان» و «نونهال» یک داستان تخیلی را در کتاب مصور و رنگی مطالعه می‌کنند. این قصه در مورد دختر کوچولویی است که در عالم خیال، خودش را یک جادوگر تصور می‌کند. پری کوچولو اسباب‌بازی‌های زیادی دارد، اما از میان آنها به ماکت کره‌ی زمین‌اش خیلی علاقه‌مند است. بنابراین با خواندن یک ورد جادویی دستانش را به طرف کره بالای کمد دراز می‌کند. در همین حین، خانم کلاغه قارقارکنان از او می‌خواهد با دست‌های درازش جوجه کوچکش را که از لانه بیرون افتاده، نجات دهد و ... . آیا دستان پری به حالت اول باز می‌گردد یا نه؟

«پری‌نازه، دست‌درازه» کتابی است که با یک داستان بامزه و تصویرگری عجیب و تازه، دوستی و کمک به دیگران را به کودکان آموزش می‌دهد.
 
فرهاد حسن‌زاده بیستم فروردین 1341 در آبادان به دنیا آمد. او نوشتن را از دوران نوجوانی با نگارش نمایشنامه و داستان آغاز کرد.  جنگ ایران و عراق و مهاجرت از آبادان باعث شد مدتی از نوشتن باز بماند. اما در سال ۱۳۷۰ اولین کتابش به نام ماجرای روباه و زنبور در شیراز چاپ شد؛ و از آن پس به شکل حرفه‌ای قدم به دنیای نویسندگی در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان گذاشت.

از حسن‌زاده تا کنون بیش از ۱۰۰ اثر در حوزه‌های ادبی گوناگون همچون داستان کودکان، نوجوانان و رمان برای بزرگسالان چاپ شده‌است. برخی از آثار او به زبان‌های انگلیسی، مالایی، چینی، ارمنی، عربی، ترکی استانبولی و کردی ترجمه و انتشار یافته‌است. وی عضو هیئت مؤسس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده و چند دوره به عنوان عضو هیئت مدیره نیز انتخاب شده‌است.
 
در بخشی از این داستان کودک می‌خوانیم:
«یک مرتبه دستم دراز شد. کش آمد و کش‌ آمد و همین‌طور رفت به طرف کره زمین؛ درست مثل یک شکلات کشی.
باورم نمی‌شد! خیلی ترسیدم! قلبم تاپ و توپ می‌کرد! یعنی من بودم! پری‌نازه، گیس‌درازه!»
 
کتاب «پری‌نازه، دست‌درازه» نوشته فرهاد حسن‌زاده، تصویرگری نرگس محمدی با شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 18 هزار تومان در انتشارات به‌نشر به چاپ سوم رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها