جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
کتاب‌های کودکی که به تایید آکادمی هوش مالی رسیده‌اند

مجموعه «بانی‌مانی» نوشته سیندرز مک‌لئود با ترجمه مریم عظیمی از سوی انتشارات مهرسا به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه «بانی‌مانی» نوشته سیندرز مک‌لئود و ترجمه مریم عظیمی است که به تازگی از سوی انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است. این مجموعه به تایید آکادمی هوش مالی رسیده است.

داستان‌های سواد مالی برای کوچولوها، زندگی و آینده‌ی بچه‌ها را می‌سازند. داستان‌های سواد مالی با آموزش غیرمستقیم دانش‌ها، مهارت‌ها، گرایش‌ها و رفتارهای درست مالی، نویدبخش پرورش نسلی کارآفرین و نوآور و سخت‌کوش و قناعت‌پیشه خواهند بود. سواد مالی با شش سرفصل مشخص، یعنی خرج و پس‌انداز، اعتبار و بدهی، کار و درآمد، سرمایه‌گذاری، ریسک و بیمه و تصمیم‌گیری مالی به افراد جامعه در مدیریت بهتر امور مالی شخصی‌شان کمک می‌کند. آموزش سواد مالی دهه‌هاست نقطه‌ی تمرکز بسیاری از کشورها قرار گرفته است. کودکان و نوجوانان در اغلب این کشورها، همواره هدف اصلی آموزش‌های سواد مالی بوده‌اند.

این مجموعه چهارجلدی، با زبانی آسان و با محوریت شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی، کودکان 5 تا 7 سال را با مفاهیم پول‌توجیبی، کمیابی پول و ضرورت انتخاب، بودجه‌بندی، بخشش و کمک به دیگران، راه‌های کسب درآمد، اهمیت کسب مهارت، هدفمندی، پس‌انداز، هدف پس‌اندازی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف، از مفاهیم 127گانه‌ی سواد مالی آشنا می‌کند.

خانم سیندرز مک‌لئود، نویسنده‌ی این مجموعه، روزنامه‌نگار و تصویرگری حرفه‌ای است با جوایز بسیار که خود در دوران کودکی از نبود سواد مالی رنج برده است و به خاطر دغدغه‌ی آموزش درست سواد مالی به نوشتن این کتاب و بیان تجربیاتش رو آورده است.

او در تورنتو کانادا به دنیا آمده است. دنیای نقاشی و کارتون سیندرز زمانی آغاز شد که پدرش در کودکی، برای ساکت‌ و آرام کردن او، تشویقش کرد تا در رستوران نقاشی بکشد. او در سال 1979، به انگلستان مهاجرت کرد، در رشته‌ی گرافیک در سامرست، درس خواند و در لندن مشغول فیلم‌سازی شد. سیندرز می‌نویسد، می‌خواند و در یک گروه موسیقی دونفره، ویلون‌سل می‌نوازد.

سیندرز سال 1991، به اسکاتلند رفت تا در آنجا برای مجله‌ی بیریتیش‌پرس (British Press) کاریکاتور بکشد. در سال 2000، کارتون‌های سیاسی او تحت کتابی به‌نام قوانین برومی (Broomie Law) گردآوری و چاپ شد. در سال 2001، او به کانادا بازگشت تا فعالیت‌هایش را در آنجا از سربگیرد و جایزه‌های معتبری هم در زمینه‌ی روزنامه‌نگاری دریافت کرد. در سال 2013، تصمیم گرفت کمی از کارهای رسانه‌ای فاصله بگیرد تا به پروژه‌های شخصی‌اش مانند نوشتن رمان برای جد مادری اسکاتلندی‌اش یا کتاب‌های سواد مالی کودکان بپردازد. سیندرز از بی‌عدالتی متنفر است و همیشه آن را فریاد می‌زند. او در گلاسگو با همسر و فرزندانش زندگی می‌کند.
 
در مجموعه قصه‌های بانی‌مانی، هویج، همان پول است. یکی از جلدهای این مجموعه با عنوان «به دستش بیار!» است که در آن، بانی خیلی دلش می‌خواهد پول‌دار و مشهور شود؛ او خیلی زود حساب کتاب می‌کند و قلق کار دستش می‌آید که در سرزمین خرگوشی اگر یک عالمه تلاش کنی، می توانی پول پارو کنی.
 
جلد دوم «پس‌اندازش کن!» که در آن هانی خیلی دلش می‌خواهد برای خودش یک خانه داشته باشد؛ جایی که آرام و ساکت باشد.
او خیلی زود حساب کتاب می‌کند و قلق کار دستش می‌آید: در سرزمین خرگوشی اگر پول‌هایت را پس‌انداز کنی، می‌توانی یک خانه دنج داشته باشی.
 
جلد سوم با عنوان «خرجش کن!» درباره سانی است که خیلی دلش می‌خواهد همه‌چیز را برای خودش بخرد؛ اما خب نمی‌شود که همه‌چیز را باهم خرید. او خیلی زود حساب کار دستش می‌آید: در سرزمین خرگوشی اگر بخواهی درست انتخاب کنی، باید همیشه حواست جمعِ جمع باشد.
 
جلد چهارم این مجموعه با عنوان «قسمتش کن!» درباره چامی است که خیلی دلش می‌خواهد هر طور شده با لباس ابرقهرمانی دنیا را نجات بدهد! اما خیلی زود متوجه می‌شود که برای قهرمان شدن یک‌عالمه راه هست. در سرزمین خرگوشی اگر بخواهی قهرمان بشوی، باید حواست به همه‌چیز باشد تا راهِ کمک کردن را پیدا کنی.
 
مجموعه‌ «قصه‌های بانی‌مانی» نوشته سیندرز مک‌لئود، ترجمه مریم عظیمی با شمارگان 2000 نسخه و با قیمت هر جلد 38 هزار تومان در انتشارات مهرسا منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها