سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
آشنایی با ساختار و عملکرد بافت‌ها

کتاب بافت شناسی تالیف دکتر سید محمد حسین نوری موگهی استاد بافت شناسی و جنین شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمع دیگری از دکترین و استادان دانشگاه از سوی انتشارات سفیر سلامت منتشر شد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «بافت‌شناسی» تالیف دکتر سید محمد حسین نوری موگهی استاد بافت‌شناسی و جنین شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمع دیگری از دکترین و استادان دانشگاه  از سوی انتشارات سفیر سلامت منتشر شد.

کتاب جامع بافت‌­شناسی حاصل سال ها تحقیق و پژوهش و تدریس درس بافت­شناسی می­باشد که به همت اساتید و پژوهشگران مربوطه جهت هموارتر نمودن مسیر اموزش و یادگیری علوم نوین نوین برای دانشگاه های وزارت بهداشت و علوم منتشر گردید.

این کتاب رفرنسی قابل استناد می­‌باشد که دانشجویان علوم پزشکی و زیست شناسی را به طور کامل از مطالعه هر گونه رفرنس خارجی بی نیاز می­سازد و همچنین منبعی قابل اعتماد جهت تدریس و ارزشیابی اساتید مربوطه می‌­باشد.

این کتاب در بیست و پنج فصل به همراه اشکال رنگی به تحلیل و تعریف بافت داخلی بدن می­پردازد.
از مطالب ساده و پایه مانند سلول شروع می شود با تعریف ریز جزییات انواع بافت‌­های بدن مثل معده و پانکراس و... ادامه می­‌یابد و تمام بافت ها و غدد را بررسی می­‌کند.

با توجه به نیاز مبرم آموزش بافت شناسی در سطوح مختلف به دلیل  پایه بودن این درس  به منظور فراگیری دیگر دروس دیگر رشته های مختلف علوم پزشکی کتاب حاضر می‌تواند مورد استفاده دانشجویان مقاطع مختلف رشته های گوناگون از جمله پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، زیست شناسی جانوری، فیزیولوژی، انگل شناسی، قارچ شناسی، ویروس شناسی، مامایی، پرستاری، رادیولوژی، فیزیوتراپی، علوم آزمایشگاهی، بیوشیمی، بیوفیزیک و در نهایت کلیه کسانی که به نحوی نیاز به آشنایی با اصول بافت شناسی را دارند قرارگیرد.

کتاب تالیف سید محمد حسین نوری موگهی، شبنم موثقی، زهرا نادیا شریفی، عطاردالسادات مصطفوی، پریوش داودی، مریم عزیزی، سهیلا سلماسی و پارسا نظری در 620صفحه با قطع وزیری با تیراژ 50جلد در سال 1401 به چاپ رسید و بهای آن 300 هزار تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها