چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
بهره‌بری از جنبه کاربردی داستان‌های تاریخی زندگی پیامبر اسلام

نکته حائز اهمیت این کتاب این است که از جنبه کاربردی داستان‌های تاریخی کتاب بهره برده شود و به صورت عملی در زندگی روزمره به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب شامل 120 داستان از زندگی پیامبر اسلام است که هدف از بازگو کردن آن‌ها، در واقع شناخت قسمت‌هایی از تاریخ بسیار مهم و حساس اسلام است. سعی شده است پس از هر داستان، نتایج اخلاقی، تربیتی، احتماعی، سیاسی و فرهنگی آن نیز آورده شود ولی در برخی موارد به علت طولانی بودن حادثه، از بیان نتایج آن خودداری شده است. نکته حائز اهمیت این است که از جنبه کاربردی داستان‌های تاریخی کتاب بهره برده شود و به صورت عملی در زندگی روزمره به کار گرفته شود.

مولف کتاب درصدد بازگو کردن تمام حوادث زندگی پیامبر اسلام(ص) نبوده است بلکه آنچه پیش روی مخاطب قرار دارد گلچینی از حوادث و وقایع تاریخی زندگی این شخصیت بزرگ است و سعی شده است پس از هر داستان، نتایج اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن را نیز برای خوانندگان بیاورد و در برخی موارد به علت طولانی بودن حادثه، از بیان نتایج آن خودداری شده است.

نکته حائز اهمیت این است که مخاطبان از جنبه کاربردی این داستان‌های تاریخی، بهره ببرند و به صورت عملی در زندگی روزمره خویش به کار ببندند تا در پرتو رفتارهای اصولی و خردمندانه پیامبر(ص)، جامعه و خانواده‌ای سالم، پر طراوت و با نشاط داشته باشیم و بدین ترتیب از شعاع نورانی شخصیت الهی پیامبر اکرم(ص) بهره برده و اطرافیان خود را نیز بهره‌مند سازیم و مفهوم زندگی الهی و انسانها را به نمایش بگذاریم.

برخی از عناوین داستان‌های این کتاب عبارتند از: «رفتار پیامبر در خارج از منزل»، «صفا اخلاقی و شیوه معاشرت پیامبر»، «محمد (ص) و پرهیز از حرام»، «پیامبر (ص) و قرآن»، «پیامبر (ص) و محبت به کودکان»، «پیامبر (ص) و رعایت ادب و احترام»، «پیامبر (ص) و رعایت حقوق پدر و مادر»، «یک اصل مهم زندگی»، «تواضع و فروتنی پیامبر (ص)»، «رمز استجابت دعا»، «پیامبر (ص) و توکل بر خدا» و ...

 کتاب «داستان‌ها و درس‌هایی از زندگی پیامبر اسلام(ص)» تدوین مرتضی نظری در 251 صفحه و با قیمت 40000 تومان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها