چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کتاب «قانون مجازات اسلامی مُعْرَب- همراه با ساده نویسی واژگان تخصصی» منتشر شد

کتاب «قانون مجازات اسلامی مُعْرَب- همراه با ساده نویسی واژگان تخصصی» به قلم ابراهیم قربانی، نویسنده مهابادی چاپ شد.

ابراهیم قربانی، نویسنده مهابادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی؛ گفت: کتاب « قانون مجازات اسلامی مُعْرَب- همراه با ساده نویسی واژگان تخصصی» در نوع خود و در بُعد اعراب گذاری به همراه ساده نویسی واژگان و اصطلاحات تخصصی جزو اولین آثار در سطح کشور می‌باشد.

وی افزود: قانون مجازات اسلامی یکی از آن دسته قوانین مهم و پایه‌ای در حوزه حقوق کیفری به شمار می‌آید که قانون‌گذار در متن آن از واژگان و اصطلاحات عربی، استفاده نموده که تفکیک آن با واژگان فارسی برای دانشجویان دوره لیسانس رشته حقوق و حتی سایر افراد غیر حقوقی که علاقه‌مند به مطالعه قوانین و فراگیری آنها هستند، سخت است.

قربانی ادامه داد: اولین قدم برای دانشجوی رشته حقوق در امر فراگیری این علم، از تلفظ صحیح عبارات، واژگان و اصطلاحات بکار رفته در متن قانون آغاز می‌شود.

مؤلف این اثر افزود: ناگفته پیداست که در این میان فقدان اعراب گذاری در بسیاری از متون حقوقی، هم تلفظ و هم فهم مقرون به واقع از واژگان، عبارات و اصطلاحات بکار رفته در قانون را برای آنها سخت کرده که آن را در محیط دانشگاه به هنگام تدریس در کلاس درس به وفور مشاهده نموده و درک کرده ام.

وی افزود: همین مساله باعث آن شد تا به فکر اعراب‌گذاری قانون مجازات اسلامی در راستای خدمت هر چه دقیق‌تر به آموزش بهتر دانشجویان عزیز و علاقه مندان محترم به این حوزه بیفتم تا شاید توانسته باشم نقش بسیار کوچکی در امر آموزش و فراگیری علمی آن عزیزان داشته باشم.

گفتنی است؛ کتاب « قانون مجازات اسلامی مُعْرَب- همراه با ساده نویسی واژگان تخصصی» چهارمین اثر حقوق ابراهیم قربانی است که این بار به همت «امور آموزش و پژوهش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه» در تیراژ 1000 جلدی منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها