شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
چگونه پدر و مادرهای آرام بچه‌های شاد تربیت می‌کنند؟

کتاب «والد آرام، کودک شاد» به تقویت رابطه میان پدر و مادرها با فرزندان‌شان می‌پردازد و به آنها یاد می‌دهد چگونه کودکان شادتر و مسئولیت‌پذیرتری تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فرزندپروری، یکی از سخت‌ترین کارهایی است که ما انجام می‌دهیم. فشار زندگی روزانه باعث می‌شود اغلب والدین احساس گناه کنند و عذاب وجدان داشته باشند که اگر زمان بیشتری داشتند، کمتر خسته می‌شدند یا اگر می‌دانستند از کجا شروع کنند، حتما می‌توانستند بهتر عمل کنند.
 
البته پدر و مادرهایی هم هستند که کودکانی به دور از غم و استرس تربیت می‌کنند. بچه‌هایی که با خودشان در صلح‌اند. راز موفقیت این‌گونه پدر و مادرها در چیست؟ آنها کودکان خود را چگونه تربیت می‌کنند؟
 
 دکتر لورا مارکهام نویسنده کتاب «والد آرام، کودک شاد»، روان‌شناسی بالینی خوانده و از دانشگاه کلمبیا مدرک گرفته و با پدر و مادرها در ارتباط بوده تا به آنها یاد بدهد چطور می‌توانند بهترینِ خودشان را به فرزند خود ارائه کنند.
 
این کتاب، یک جلد از «کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان» است. کتاب‌های این مجموعه با وجود ارتباط موضوعی، مستقل‌ از یکدیگرند و می‌کوشند تا به پدر و مادرها یک سری شیوه‌های عملی بیاموزند.
 
کتاب «والد آرام، کودک شاد» در پنج فصل نوشته شده؛ «خودتان را کنترل کنید» عنوان نخستین بخش کتاب است که به پدر و مادرها آموزش می‌دهد چگونه والدین آرام، کودکان شاد پرورش می‌دهند؟ نویسنده در بحش دوم به «تقویت رابطه» میان پدر و مادرها و فرزندان‌شان پرداخته و بر اصول رابطه و تاکید کرده و این‌که والدین برای برقراری رابطه عمیق‌تر با بچه‌های خود چه کنند؟
 
«تعلیم دهید، کنترل نکنید» عنوان بخش سوم کتاب است. در این بخش نویسنده درباره عواطف گوناگون و چگونگی تعلیم عواطف به کودکان سخن گفته؛ چهارمین بخش به تربیت کودکی توجه می‌کند که خودش خواهان درست رفتار کردن است و آخرین بخش به تربیت کودکی می‌پردازد که دستاوردهایش همراه با شادی و عزت نفس است.
 
در این بخش به بچه‌ها آموزش داده می‌شود چطور از فرزندپروری کنترل‌گرا دوری و بچه‌هایی مسئولیت‌پذیر تربیت کنند.

کتاب «والد آرام، کودک شاد» را آناهیتا یاراحمدی ترجمه و انتشارات صابرین در اختیار مخاطبان گذاشته است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها