دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
کتاب «بیت‌المقدس؛ معراجگاه پیامبر» منتشر شد

کتاب «بیت‌المقدس معراجگاه پیامبر» نوشته اعظم محسنی فاضل توسط نشر مرسل کاشان راهی بازار کتاب شد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ بیت‌المقدس به علت جایگاه ویژه‌ای که داشته از دیرباز مورد توجه ادیان، مذاهب، اقوام و ملت‌های مختلف بوده است. همین بس است که توجه داشته باشیم بیت‌المقدس قبله اول مسلمان جهان بوده و همواره مورد تکریم و احترام پیامبر گرامی اسلام قرار داشته است. معراج پیامبر (ص از مکه به مسجداقصی و محل عروج پیامبر بوده است.

کتاب بیت‌المقدس معراج‌گاه پیامبر صلی االه علیک، در چهار فصل با ضمیمه‌ای از سخنان بزرگان در خصوص روز قدس و تحلیل آن تنظیم شده است. فصل ابتدایی این مجموعه به بنای بیت‌المقدس پرداخته است. سپس به امامت و زمامداری مسجدالاقصی و دلایل قرآنی و تاریخی اشغال فلسطین و بیت‌المقدس اختصاص یافته است. در فصل چهارم تحلیل قدس و چیستی و چگونگی صهیونیست را می‌خوانیم.

اعظم محسنی فاضل بر اساس آیات قرآن کریم و با نظر به روایات و احادیث موجود با تحلیل و تاریخ نگاری این مکان شریف پرداخته است. لحاظ تاریخ و تحلیل نافرمانی و، بداخلاقی یهودیان از دیرباز و خاصه رفتارهای دور از احترام صهیونیست‌ها نسبت به جامعه جهانی و این مکان مقدس دغدغه نویسنده در این تحلیل و نگارش بوده است. این مهم رسالتی است بر دوش نویسنده متعهد زمانه‌ ما که ضمن نظر به تاریخ و فرهنگ جامعه‌ جهانی سیاست روز را با منظور داشت مناسبات جهانی مدنظر قرار دهد. 

کتاب «بیت‌المقدس معراجگاه پیامبر» نوشته اعظم محسنی فاضل در 500 نسخه توسط نشر مرسل کاشان منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها