شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کتاب «خلاقیت محض: تمام پتانسیل خود را به کار بگیرید» منتشر شد

کتابِ «خلاقیت محض: تمام پتانسیل خود را به کار بگیرید» از سری کتاب‌های حوزه روانشناسی شاخه خودشناسی است، به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) محمد تفرشی: کتابِ «خلاقیت محض: تمام پتانسیل خود را به کار بگیرید» از سری کتاب‌های حوزه روانشناسی شاخه خودشناسی است، به زیور طبع آراسته شد.

این کتاب، اثر دکتر اِوی اِف لورینگ است که در سال 2020 به زبان انگلیسی و در حوزه خلاقیت نوشته شده، و توسط زهره اخوان مقدم به فارسی ترجمه شده‌است. 

مترجم بر اساس رشته دوم مورد علاقه خود، یعنی حوزه روانشناسی و خودشناسی، به ترجمه این اثر ارزشمند اقدام کردهاست. خلاقیت یا آفرینندگی یک فرآیند ذهنی است که افراد را قادر می‌سازد تا در باره ایده‌های جدید تفکر کنند و توانِ ساختنِ ابزار و دستگاه جدید، یا ایجاد راهکاری نو برای حلّ یک مشکل، یا ابداعِ یک هنرِ بدیع را داشته باشند. شاید بتوان گفت خلاقیت، مهم‌ترین قابلیت و توانائیِ یک انسان است و اساس تمدن بشری از ابتدا تا کنون بر آن استوار می‌باشد.

کتاب در 204 صفحه و مشتمل بر شش فصل است. فصل اول با عنوان «درک حقیقت خود» هفت نکته را تذکر می‌دهد. فصل دوم با عنوان «مغز واکنشگر» به شناخت مغز و نقش آن در خلاقیت پرداخته و پیشینه تکاملی مغز و مزایای نهفته آنرا برمی‌نمایاند.

در فصل سوم با نام «نقش خود به عنوان نابغه خلاق را متجلی کنید» شاهد 20 قانون طلایی برای پرورش خلاقیت هستیم که یک به یک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

عنوان فصل چهارم «قدرت فِنگ شویی» است و در آن، تاثیر محیط بر ایجادِ «خودِ خلاق» مورد تو جه است. در فصل پنجم با عنوانِ «چگونه با یک دستور، قوه خلاقیت خود را فعال سازید» مطالب مهمی‌مطرح شده از جمله: شناخت حالت غرقگی، و سپس 20 ترفند برای فعال سازی حالت غرقگی با توضیحات کافی ارائه شده است.

آخرین فصل عنوانش «هنر رها کردن» است و خواننده در این فصل، با معنای «رها کردن» و زمان مناسب برای آن، و نیز مدیریت ترس‌ها و مباحث مرتبط با رهایش  آشنا می‌شود.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها