جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
زوایای تاریخی انقلاب اسلامی را در «کارنامه هاشمی رفسنجانی» بخوانید

سعید میرزایی در کتاب کارنامه حجت‌الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی، بسیاری از زوایای تاریخی انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار داده و اهداف مختلفی را محقق ساخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی، یک شخصیت اثرگذار در انقلاب اسلامی است که از دو دهه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا اواخر دهه چهل انقلاب، همواره در متن انقلاب اسلامی و مبارزات آن بوده ‌است.
 
بررسی متقن و مستند کارنامه چنین شخصیتی، بسیاری از زوایای تاریخی انقلاب اسلامی را در برمی‌گیرد و به تبیین و طرح آن می‌پردازد. مؤلف کتاب، سعید میرزایی در این بررسی اهداف مختلفی را محقق ساخته است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.
 
روشن‌شدن حق و حقیقت در موضع‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های شخصیت اثرگذاری چون هاشمی رفسنجانی و میزان انطباق آن با اصول و موازین انقلاب اسلامی که در مواضع و هدایت‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجلی دارد.
 
شناخت رخدادها و وقایع تاریخی انقلاب اسلامی، خصوصا حوادث و وقایعی که هاشمی رفسنجانی در آن‌ها حضور و نقش داشته است و به‌ویژه رخدادهای دهه شصت که هم از نظر کمی فراوان بوده و هم از نظر کیفیت پیچیدگی داشته است.



بصیرت‌افزایی و تحلیل صحیح و منطبق با معیارها برای همگان و مخصوصا جوانان که بسیاری از این وقایع را ندیده‌اند. درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در بررسی این شخصیت‌ها وجود دارد که خاصیت تبیین صحیح و صادقانه تاریخ همین درس‌ها و عبرت‌ها و بصیرتی است که از آن حاصل می‌شود.
 
جلد اول این مجموعه بعد از حدود 6 سال توقف در ممیزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دو بار غیرمجاز شدن آن در دولت تدبیر و امید، با برخی اصلاحات در دولت سیزدهم ـ که عمدتا نگارشی و تلطیف گفتمان کتاب بوده است ـ منتشر می‌شود. جلد دوم آن نیز آماده و در حال ارسال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اخذ مجوز است. این کتاب در 460 صفحه قطع وزیری با قیمت 70 هزار تومان توسط مؤسسه فرهنگی ـ هنری قدرولایت منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها