سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
بررسی رفتار فردی و سازمانی شهیدسیلمانی در کتاب «ایستاده بر افق»

محمدرضا سلطانی، مؤلف کتاب «ایستاده بر افق» با عنایت به رفتار فردی، گروهی و سازمانی شهید حاج قاسم سیلمانی، رفتار مدیریتی ایشان را بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ـ عصاره فضایل شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم ـ به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک «مکتب» بود. «مکتب سلیمانی» ابعاد مختلفی دارد. ویژگی‌ها و خصوصیات برجسته شهید سلیمانی، ابعاد مختلف این مکتب را ساخته است.
 
خصوصیات شخصیتی، معرفتی، انقلابی، نظامی، مدیریتی و عرفانی شهید، چنان برجسته و درخشان بودند که هر صاحب دل و ذوق و معرفتی را به تبیین، تحلیل، پژوهش و ثناگویی او واداشت، به طوری که در کوتاه‌ترین زمان، آثار بسیاری درباره آن شهید و خصوصیات او، منتشر شد.
 
محمدرضا سلطانی، با عنایت به رفتار فردی، گروهی و سازمانی شهید حاج قاسم سیلمانی، رفتار مدیریتی او را بررسی کرده است. ویژگی این بررسی، ضرورت الگوسازی جامع رفتار مدیریتی شهید مخصوصاً برای مدیران جوان جامعه اسلامی است.
 
ویژگی دیگر این بررسی، استناد به آیات و روایات و یافته‌های علمی در باب مدیریت است که عقبه اسلامی، منطقی و عقلایی این رفتارها را معرفی می‌کند. ویژگی دیگر این نوشتار، تلطیف بحث عمیق و سنگین مدیریت با اشعار مولانا، سعدی، حافظ و شعرای امروز است که روح عرفانی و معنوی و عظمت جایگاه شهید سلیمانی را ترسیم می‌کند.
 
این کتاب توسط مؤسسه فرهنگی ـ هنری قدرولایت، در قطع وزیری، در 270 صفحه، با تصاویر جذاب و دیدنی با قیمت 50 هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها