یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
ما را در نمایشگاه کتاب بیشتر شناختند

مرجان حجازی‌فر با اشاره به اینکه در دو سال اخیر که در نمایشگاه مجازی شرکت کردیم مخاطبان ما را بیشتر شناختند، اظهار کرد: ما در دوران کرونا فعال‌تر هم شدیم، چراکه به نظرم هر بحرانی که پیش می‌آید، به این جهت است که برای آدم رشدی اتفاق بیافتد و باید از آن استفاده کرد.

مرجان حجازی‌فر (مدیر نشر راز بارش) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: در دو سالی که نمایشگاه به صورت حضوری تعطیل بود، نشر ما در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت کرد و نتیجه‌اش خیلی خوب بود و مخاطبان ما را بیشتر شناختند. به نوعی ما در دوران کرونا فعال‌تر هم شدیم، چراکه به نظرم هر بحرانی که پیش می‌آید به این جهت است که برای آدم رشدی اتفاق بیفتد و باید از آن استفاده کرد. بنابراین به نظرم برگزاری نمایشگاه مجازی مناسب‌تر است اما اگر قرار است به صورت حضوری هم نمایشگاه برگزار شود باید محدودتر و حتی تخصصی و به صورت دوره‌ای انجام شود.
 
او در ادامه اظهار کرد: از سال ۸۹ وارد حوزه نشر شدم و از سال ۹۰ تا کنون نیز با انتشارات راز بارش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارم. مدت‌ها دوره‌های مختلف ادبیات کودک را گذراندم، بیش از صد عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودک ترجمه کردم و در حال حاضر کتاب‌هایمان بیشتر در حوزه خردسال و کودک و تعدادی برای دبستان است. چندین سال است در جشنواره ادبیات کتابخوانی آموزش و پرورش حضور داریم و معمولا یکی از کتاب‌هایمان در هر دوره با تیراژ بالا چاپ می‌شود و به استان‌های مختلف فرستاده می‌شود.
 
مدیر نشر راز بارش درباره برنامه‌های این انتشارات در نمایشگاه توضیح داد: قبل از ایام کرونا ما در هر دوره نمایشگاه درباره ترویج کتابخوانی تعدادی کارگاه برگزار می‌کردیم و یکی از آن‌ها مشترک با سفارت اتریش بود که بازخوردهای مثبت زیادی را دریافت کردیم. امسال هم با یک ناشر قطری مطرح دیداری در غرفه‌مان داشتیم.
 
وی درباره تازه‌های نشر راز بارش عنوان کرد: من در طول سال‌ها تحصیل و تحقیق و کار در زمینه کودک متوجه شدم بچه‌ها در زمینه حل مسئله مشکل دارند، این مشکل تا بزرگسالی هم ادامه پیدا می‌کند و معمولا این طور است که تا مسئله‌ای پیش می‌آید نگران می‌شوند و می‌گویند حالا چه کار کنم. من کتاب «حل مساله برای کودکان» را در ایام کرونا طراحی و در سال ۱۴۰۰ منتشر کردم. این کتاب برای بچه‌های پنج تا ۱۰ سال مناسب است و مشابهی هم ندارد.
 
مرجان حجازی‌فر در پایان گفت: در این کتاب، یک سری مسئله‌های زندگی را به شکل ساده مطرح کردم. تا بچه‌ها بدانند این مساله‌ها ممکن است برای هر کدام از ما به وجود بیاید و برای هر مشکلی می‌توانند راه کارهای مختلفی داشته باشند و بعد از طرح هر مسئله صفحه پشت آن را برای بچه‌ها سفید گذاشته‌ایم تا بتوانند با کمک خانواده، راه حل‌هایشان را یادداشت کنند یا در موردش نقاشی بکشند. حتی بعد از مدتی می‌توانند برگردند و نوشته‌ها و نقاشی‌هایشان را دوباره ببیند و رشد فکری‌شان را ارزیابی کنند. 

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها