پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
«تابستان خیس» و «مثلث عشق» برای علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی

داستان‌های تألیفی «تابستان خیس» و «مثلث عشق» از آثار جدید محمد صابری است که در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ دو اثر «تابستان خیس» و «مثلث عشق» به قلم محمد صابری در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شده است.




در معرفی کتاب «تابستان خیس» آمده است: «این اثر روایت دلشوره‌های مردی‌ است که از کنار خیابان خیس می‌گذرد و با خود می‌گوید چه تابستان خیس و لچری‌ست. می‌اندیشد چه خوب است شرجی و خیسی تابستان اگر که دانه‌ای به پرنده‌ای فکر کند و پرنده‌ای اگر که گلوله‌ای در خواب باشد و ... . پس آن‌گاه اگر کسی از کنارش بگذرد شاید هرگز نخواهد دانست که چه اشکی فرو می‌چکد از چشمانش.

"تابستان خیس" قصه‌ رفاقت است و عشق و جنایت؛ رفاقتی که یادآور قصه‌های کیمیایی‌ست، عشقی عجیب و غریب و ماندگار که یادآور تنهایی‌های زنی‌ست از جنس اما بوواری و یا شاید آنا کارنینای تولستوی و دست آخر روایت هولناک جنایتی‌ست بی‌مکافات. شاید از جنس خودزنی و یا حتی خودکشی ژنرال در خاکستر گرم شاندور مارایی.»

این کتاب پس از دو سال دوران غم‌انگیز و سیاه کرونا به ایستگاه پنجم رسید، البته با ویرایشی دیگر از جنس دلشوره‌های پروستی که مدام نوشته‌هایش را کم‌وزیاد می‌کرد.

در برشی از این کتاب می‌خوانیم:  
«نامه حکایت دردهایی‌ست که از سر عشق و یا تنهایی به قلم پناه می‌برند و با نگاشتنش احساس خاص سبک‌باری و شور و شعفی بچه‌گانه تمام وجود را در بر می‌گیرد و پس آن‌گاه التیام می‌بخشد.»

این کتاب را انتشارات نگاه به علاقه‌مندان ادبیات اصیل و ماندگار عرضه می‌کند و همزمان در کلیه کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور نیز ارائه می‌شود.


و اما در این دو سال داستان مهیج دیگری در ذهن نویسنده‌ جوان و پرتکاپوی کشورمان شکل می‌گیرد به نام «مثلث عشق».
 
در معرفی این اثر آمده است:
« "مثلث عشق" قصه‌ی پرکشش همه دختران هجده‌ساله‌ی ایرانی است که از زندگی پرهیاهوی روزگار خود هیچ نمی‌خواهند به جز عشقی پایدار و مومن به اصالت‌ها. قصه‌ی دلشوره‌های پدری‌ست زخمی از رنج‌های روزگار و دردهای بزرگ‌کردن دختری بی‌مادر، قصه‌ی بورژوازاده‌ی پاریسی دو رگه‌ای است که به یک دختر از راه دور دل می‌بندد و ... .»

در برشی از این کتاب می‌خوانیم:
«دو دلداده عاشق، دو هم‌آواز ناهماهنگ و آشفته، در مسیری دوشیزوار، راکد و بی‌حرکت فکر می‌کردند که اگر آسمان را از بالای سرشان کنار بزنند، هیچ گزندی به پرنده‌ها نخواهد رسید، هیچ قدی به بلندای خورشید نخواهد اندیشید و هیچ گلوله‌ای قلبی را نشانه نخواهد رفت و پس آن‌گاه خدا به خوابی ابدی فرو خواهد رفت.»

«مثلث عشق» را نشر سیب سرخ به دوست‌داران داستان‌هایی که در ایران و فرانسه می‌گذرد و سبک و سیاق نوشتاری‌اش به‌شدت به دگرگونی میشل بوتور و در جست‌وجوی پروست نزدیک است ارائه می‌کند.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها