چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
«مرد عمل» در بازار کتاب

چاپ دوم «مرد عمل»، نوشته جورج مندوزا از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر کودک و نوجوان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مرد عمل!» ترجمه مصطفی رحمان‌دوست و کتابی است که با صفحاتی محدود، جملاتی اندک و قطعی کوچک، خواننده را با پرسش‌هایی عمیق از جنس فلسفه و معنای زندگی روبه‌رو می‌کند و به چالشی شورانگیز فرامی‌خواند و نوجوان طرف صحبت خود را به افق‌هایی بسیار دورتر و زیباتر از آنچه کتاب‌های رایج و پرفروش این گروه سنی نشان می‌دهند، رهنمون می‌شود.

داستان کتاب، تمثیلی از انتخاب‌ها و زندگی بسیاری از افراد است که خود را مرد عمل می‌پندارند اما حتی برای کار ساده‌ای مثل باز‌کردن در و روبه‌رو شدن با موهبت‌ها و موقعیت‌های جدید زندگی که هر لحظه به همه پیشکش می‌شود، عاجزند.

پایان باز، غیرمشخص و در عین حال ترسناک «مرد عمل!»، به خواننده شوک وارد می‌کند و بدون هیچ کلمه یا تصویری او را با پرسش‌هایی اساسی درباره هستی خود، رو‌در‌رو می‌‌سازد، اینکه مبادا ما هم، یک مرد عمل مخفی در درون خود داشته باشیم؟

«مرد عمل» با قطع خشتی با مقوای نخودی به صورت تک رنگ منتشر شده و هدیه‌ای ست به آنان که دوست دارند زندگی را از زاویه‌های جدید و شگفت کشف کنند و با پاسخگویی به چرایی‌هایی که برای اکثر افراد، هرگز مطرح نمی‌شود، تمام و کمال از فرصت خود برای زیستن، بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها