شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
چگونه به هم بپیوندیم، قدرتمان را بازیابیم و تغییر ایجاد کنیم؟

مری ابیگیل ومبک در کتاب حاضر ضمن تحلیل و بررسی قوانین نخ‌نمای حاکم بر دنیای زنان، هشت قانون جدید طرح می‌کند که پیروی از آنها دنیای بهتری را به همگان و نیز به هر فرد نوید می‌دهد. پیروی از این قوانین قادر است جمع را قوی و استعدادهای فردی را شکوفا کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) محسن دلیلی: ستاره فوتبال آمریکا، مری ابیگیل ومبک، متولد سال 1980، بهترین فوتبالیست زن جهان در سال 2012، رکورددار بیشترین تعداد گل در بازی‌های ملی فوتبال در تاریخ جهان، برنده دو مدال طلای المپیک و یک مدال قهرمانی جام جهانی، عضو تالار مشاهیر ملی فوتبال آمریکا، جزو فهرست صد نفر با نفوذترین افراد جهان به انتخاب مجله تایم، و تنها زنی که اسوشیتدپرس به او عنوان بازیکن سال را داده است، اجازه نداده است که انتظارات اجتماعی و کلیشه‌ها او را تعریف کنند و برای رسیدن به رویاهایش پرچم رهبری خویش را به دست گرفته و مسیر خود را ساخته و پیموده است. او باور دارد که راه و روشش می‌تواند الگوی همه زنان قرار بگیرد.

کتاب حاضر بازنمود تجربه‌ها و یافته‌های او در مسیر رشد حرفه اش است و به رغم حجم کم، زبان ساده و داستان گونه‌، متضمن مفاهیمی بسیار عمیق، کلیدی و پیچیده است.

ابی موفق شده است به سهم خود دنیای فوتبال آمریکا را که در آن سرمایه‌گذاری روی زنان بسی کمتر از مردان بوده است، به جایی عادلانه‌تر برای زنان تبدیل کند. او در کتاب حاضر ضمن تحلیل و بررسی قوانین نخ‌نمای حاکم بر دنیای زنان، هشت قانون جدید طرح می‌کند که پیروی از آنها دنیای بهتری را به همگان و نیز به هر فرد نوید می‌دهد. پیروی از این قوانین قادر است جمع را قوی و استعدادهای فردی را شکوفا کند.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «ستاره فوتبال آمریکا، مری ابی‌گیل ومبک، متولد سال ۱۹۸۰، بهترین فوتبالیست زن جهان در سال ۲۰۱۲، رکورددار بیشترین تعداد گل در بازی‌های ملی فوتبال در تاریخ جهان، برنده دو مدال طلای المپیک و یک مدال قهرمانی جام جهانی، عضو تالار مشاهیر ملی فوتبال آمریکا، جزو فهرست صد نفر با نفوذترین افراد جهان به انتخاب مجله تایم، و تنها زنی که اسوشیتدپرس به او عنوان بازیکن سال را داده است، اجازه نداده است که انتظارات اجتماعی و کلیشه‌ها او را تعریف کنند و برای رسیدن به رویاهایش پرچم رهبری را به دست گرفته و مسیر خود را ساخته و پیموده است. او باور دارد که راه و روشش می‌تواند الگوی همه زنان قرار بگیرد. کتاب حاضر بازنمود تجربه‌ها و یافته‌های اوست در مسیر رشد حرفه‌ای خود و به‌رغم حجم کم، زبان ساده و داستان‌گونه‌، متضمن مفاهیمی بسیار عمیق، کلیدی و پیچیده است. ابی موفق شده است به سهم خود دنیای فوتبال آمریکا را که در آن سرمایه‌گذاری روی زنان بسی کمتر از مردان بوده است، به جایی عادلانه‌تر برای زنان تبدیل کند. او در کتاب حاضر ضمن تحلیل و بررسی قوانین نخ‌نمای حاکم بر دنیای زنان، هشت قانون نوین طرح می‌کند که زنان با پیروی از آنها میتتوانند از حاشیه به متن بیایند، در رهبری سهیم شوند و تلاش کنند زمین برای همه ساکنانش جایی امن‌تر و بهتر شود. برای جامعه ما که هنوز قصه‌های شنل قرمزی و زیبای خفته و... در گوش کودکانش طنین انداز است و انتظارات اجتماعی کیستی، نقش و نوع رفتار زنان را به ایشان دیکته می‌کند، موفقیت دیگران مانعی برای موفقیت فردی به حساب می‌آید و کار گروهی و حرکت جمعی آموزش داده نمی‌شود، کتاب بازگشت گرگ‌ها اثری به‌موقع و مناسب است.

این کتاب می‌تواند ارزش کار جمعی و تیمی، کار شجاعانه، لزوم رهبری همگانی و تلاش برای تغییر قوانین ناعادلانه را نشان دهد. در مقام مترجم کتاب مایلم از انتشارات آموزه که این کتاب را در برنامه بلند خوانی پیش از انتشار خود قرار داد و از تکت تک اعضای گروه بلندخوانی آن که به صورت آنلاین به انجام این کار همت گماشتند، از فرزندم، کیان کلهر، به خاطر همفکری‌ها و پیشنهادهای خوبش و از انجمن زنان کارآفرین که از انتشار کتاب حمایت کرده است، کمال تشکر را بنمایم. در پایان امیدواریم در میان ترجمه‌های متعددی که (به دلیل پرفروش بودن آن در کشور مبدا) از این کتاب شده است، برگردان ما به زبان فارسی، برای خوانندگانش تجربه‌ای قابل قبول و شیرین باشد.»

کتاب «بازگشت گرگ‌ها: چگونه به هم بپیوندیم، قدرتمان را بازیابیم و تغییر ایجاد کنیم» نوشته ابی وَمبک به ترجمه فرح رادنژاد از سوی انتشارات آموزه منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها