یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
بازنشر«ماه به روايت آه» در نوبت دهم/ روایت زنده‌یاد زرویی‌نصرآباد از حضرت عباس (ع)

چاپ دهم «ماه به روایت آه» اثر زنده‌یاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد شامل روایتی از زندگانی و شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) از سوی انتشارات كتاب نيستان وارد بازار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نویسنده در این کتاب کوشیده تا از زبان 12 راوی، ناگفته‌هایی از قبل و بعد از شهادت پرچمدار کربلا را با امانتداری، پایبندی به مستندات تاریخی و روایی و پرهیز از اغراق، روایت کند.

بر خلاف انتظار در کتاب به شکل و شیوه شهادت حضرت ابوالفضل(ع) اشاره‌ای نشده و نویسنده عمده همت خود را صرف بازگویی و رازگشایی از اموری کرده که با وجود جذابیت برای مخاطب، متاسفانه کمتر به آنها پرداخته شده است. از جمله می‌توان به اموری همچون خانواده مادری، کودکی، ازدواج، فرزندان، برادران و حیطه دانش و نیز معرفت و جایگاه آن حضرت در میان اهل بیت (ع) و مسلمانان آن روزگار اشاره کرد.

 از دیگر جذابیت‌های این کتاب، ذکر تاریخ شمسی تمام رخدادهاست که خواننده فارسی زبان را با زمان وقوع حوادث در روز و ماه و سال هجری شمسی آن وقایع آشنا می کند.

زرویی در نگارش این 12 روایت، با تکیه بر منابع دست اول تاریخی و مطالعه و فیش‌‌برداری از قریب 60 کتاب، ضمن رعایت ایجاز، پرهیز از اطناب و نگاه احساسی، متنی خواندنی و قابل اعتماد و استناد فراهم آورده که در عین سادگی ساختار ادبی محکم و قابل تاملی دارد.

به جز یک راوی (زید بازرگان) تمام راویان کتاب یعنی مسلم بن عقیل ، فاطمه کلابیه، حضرت زینب (س)، امام حسین (ع)، ام کلثوم، لبابه، عبدالله بن ابی محلّ، کزمان، شبث بن ربعی، سرجون و عبیدالله بن عباس شخصیت‌های واقعی هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها