سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
«اینترنت با مغزهای ما چه می‌کند»

کتاب «اینترنت با مغزهای ما چه می‌کند» از سوی کتابستان معرفت در قم با قیمت 75 هزار تومان منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «اینترنت با مغزهای ما چه می‌کند» کتابی است به قلم نیکلاس کار، پژوهشگر شناخته شده در حوزه فناوری و فرهنگ که عابده میرزایی آن را ترجمه و کتابستان معرفت آن را منتشر کرده است.

کتاب 288 صفحه‌ای «اینترنت با مغزهای ما چه می‌کند» رویکردی انتقادی به مفهوم فناوری در حوزه اینترنت، فرهنگ و تأثیرات آن بر مغز ما دارد.
 
طبق آنچه نویسنده گفته است هسته اصلی کتاب از یادداشتی شروع شد که در مجله آتلانتیک در جولای و آگوست 2008، با عنوان «آیا گوگل ما را کودن می‌کند؟» منتشر کرده است. اکنون «اینترنت با مغزهای ما چه می‌کند» پژوهشی دندان‌شکن است درباره پیامدهای فرهنگی نفوذ روزافزون و افسارگسیخته اینترنت در زندگی ما.
 
نیکلاس کار، کتابش را در یازده بخش نوشته است که بخش آن با عنوان عناصر انسانی، گفتار پایانی و نتیجه‌گیری اوست. او در این کتاب، ضمن ارائه تاریخچه‌ای از فناوری‌های مختلف و قدیمی مانند ساعت، نقشه و کتاب، به سراغ کامپیوتر و اینترنت می‌آید و از تغییراتی که فناوری به صورت اعم و به صورت اخص اینترنت بر مغز و اعصاب ما می‌گذارد بر ما می‌گذارد پرده برمی‌دارد.
 
او با ارئه تحقیقات گوناگون و ارجاع به مقالات فراوان سعی در نشان دادن چیزی دارد که همه سعی دارند آن را پنهان کنند؛ سطحی‌نگری. رویکرد اصلی کتاب نیکلاس کار، نه رد کردن تمام دستاوردهای فناوری است بلکه نشان‌دهنده وجوه دیگری از حوزه نفوذ فناوری است.
 
«اینترنت با مغزهای ما چه می‌کند» یک کتاب علمی برای مخاطب عام است تا به او دریچه جدیدی را نشان دهد و کتابستان معرفت قم این کتاب را با قیمت 75 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها