شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
چگونه اضطراب نوجوانان را کاهش دهیم؟

کتاب «كاهش اضطراب در نوجوانان» كتابی است مبتنی بر روش‌های ضروری مهارت‌های CBT و ذهن آگاهی برای غلبه بر اضطراب و استرس؛ زبان ساده، روان، تكنیك‌های و تمرینات عملی و نمودارهایی که در سرتاسر کتاب، برای روبرو شدن با استرس و اضطراب ارائه شده است، این کتاب را به عنوان یک کمک بی نظیر و مهم برای خوانندگان و مراجعین کلینیک‌ها تبدیل کرده است.

شادناز نادری مترجم کتاب «كاهش اضطراب در نوجوانان» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این اثر توضیح داد: کتاب «كاهش اضطراب در نوجوانان» كتابی است مبتنی بر روش‌های ضروری مهارت‌های CBT و ذهن آگاهی برای غلبه بر اضطراب و استرس؛ زبان ساده، روان، تكنیك‌های و تمرینات عملی و نمودارهایی که در سرتاسر کتاب، برای روبرو شدن با استرس و اضطراب ارائه شده است، این کتاب را به عنوان یک کمک بی نظیر و مهم برای خوانندگان و مراجعین کلینیک‌ها تبدیل کرده است.

او افزود: با تمرین زیاد، این مهارت‌ها به خوانندگان کمک می‌کنند تا با ایجاد تغییر در افکار، رفتارها و واکنش‌های فیزیکی، اضطراب را مدیریت كنند و بهتر بتوانند به مشکلات زندگی‌شان رسیدگی کنند. این كتاب علاوه بر مهارت‌ها و تكنیك‌های عملی، شامل آزمون‌ها و ارزیابی‌های شخصی برای درک بهتر اضطراب و احساسات خود و کشف عوامل مربوط به آنها است. تكنیك‌هایی مبتنی بر CBT برای مدیریت اضطراب همراه با استراتژی های عملی برای مقابله با احساسات چالش برانگیز.

به گفته نادری این کتاب، منبع ارزشمندی است برای روانشناسان، والدین، بزرگسالان و نوجوانان،  شامل مهارت ها و تمرینات کارآمد. همچنین عموم می‌توانند به راحتی مطالعه كنند، عمل كنند و از نتیجه آن لذت ببرند.

او با بیان اینکه در دنیای پر فشار و استرس زای امروز اكثر جوانان بسیار حساس  و مضطرب هستند گفت: با آموزش مهارت‌ها، كنترل و مدیریت اضطرابشان، می‌توان آنها را در مواجهه با مشكلات توانمند کرد تا بتوانند زندگی شاد و سالمی را تجربه كنند.
 
نادری در پایان گفت: روانشناسان تلاش می‌کنند ما را از موقعیت پیشرو و چگونگی واکنش‌های مناسب در زمان مناسب آگاه کنند. برای داشتن فرزندانی شایسته، باید پدران و مادران آگاهی باشیم. آگاهی، ثمره مطالعه منابع معتبر و استفاده ار تحقیقات اندیشمندان است. کتاب پیش رو یکی از منابع مهم و به روز در مسائل و مشکلات نوجوانان است.
 این كتاب مانند یك درمانگر می‌تواند به روانشناسان، والدین، مربیان، معلمان و نوجوانان كمك كند. مطالعه آن را به همه کسانی که با نوجوانان در ارتباط هستند، توصیه می کنم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها