پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
«آئین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه»

کتاب «آئین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه (س)» با موضوع نحوه زندگی زناشویی و تعاملات داخل خانه حضرت فاطمه زهرا (س) با دیگر اعضای خانه از سوی انتشارات سبط اکبر (ع) در قم منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب «آئین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه (س)» با موضوع نحوه زندگی زناشویی و تعاملات داخل خانه حضرت فاطمه زهرا (س) با دیگر اعضای خانه به نگارش درآمده است و نویسنده در آن کوشیده تا با بیان احادیثی از ائمه اطهار (ع) و آیاتی از قرآن کریم پیرامون ازدواج و همسرداری، مسیر و راه تکامل زن و شوهر و چگونگی ایجاد آرامش در خانواده و زندگی موفق را برای مخاطب خود ترسیم کند.
 
کتاب «آیین همسرداری در زندگی فاطمه (س)» دارای چهار فصل نظیر «الگوی زندگی»، «وظایف زن و مرد نسبت به یکدیگر»، «پاداش احترام و سازش متقابل زن و مرد» و «علل اختلاف بین زن و مرد» است.
 
شیطان در چنین مواقعی در دو جهت کار می‌کند، از طرفی چنین زنانی را وسوسه به دلربایی می‌کند، از طرف دیگر مردان و جوانان را به نگاه کردن تشویق می‌نماید، تا رابطه نامشروع و فساد را ایجاد کند. اما هنگامی که جوانی ازدواج کرد، شیطان مأیوس می‌شود زیرا دیگر نمی‌تواند او را از طریق زنان بد در دام بیفکند چراکه غریزه او با ازدواج ارضاء شده و برای آن که از چشم‌چرانی و سایر گناهان در امان بماند باید به دنبال کسب تقوا و معنویت باشد و بداند خداوند در همه وقت شاهد و ناظر اعمال اوست، در چنین حالتی، دنبال گناهان دیگر نخواهد رفت.
 
در بخشی از این کتاب درباره «آثار ازدواج در ابتدای جوانی»، آمده است: «یکی از راه‌هایی که شیطان می‌تواند انسان را به گناه و آلودگی بکشاند، زنان بی‌حجاب و بی‌تقوا هستند. زنانی که با آرایش و ناز و عشوه‌گری دل مردان به ویژه جوانان را می‌ربایند و غریزه جنسی آنان را تحریک می‌کنند.»
 
کتاب«آیین همسرداری در زندگی فاطمه (ع)» نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله محمدی‌نیا از سوی انتشارات سبط اکبر (ع) قم در 304 صفحه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها