دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
«ما با تو سربلندیم» سروده‌ای حماسی در فراق سرباز ولایت

کتاب «ما با تو سربلندیم» سروده‌ای حماسی در فراق سردار حاج قاسم سلیمانی است که با زبان شعر، جلوه‌هایی از شخصیت، زندگی و گفتمان آن شهید را برای نوجوانان و کودکان بازگو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، کتاب «ما با تو سربلندیم»، مجموعه اشعار نوجوانانه در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی، حاصل طبع‌آزمایی 18 شاعر برجسته کودک و نوجوان کشور است که به کوشش حامد محقق و بابک نیک‌طلب گردآوری و چاپ شده است.
 
این اثر با بهره‌گیری از اشعار در قالب‌های مختلف شعر نیمایی، چهار پاره، دوبیتی، رباعی و ... درباره شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در واقع تلاش دارد که گوشه‌ای از زندگی این شهید را بازگو کند.
 
خبرهای سرخ، در قصه‌ها، رسم خوبی، مانند تو مرد می‌شوم من، چراغ آسمان، سردار دل‌ها، در راه تو، جاری‌تر از رود، غیرت همیشه برجاست، آفتاب تاریخ، تو لبخند درختی وشوق، شعرهای آیه شهادت، حال و هوای آسمانی، حاج قاسم، سهم آسمان، صبح جمعه از جمله اشعار کتاب «ما با تو سربلندیم» است.

اشعار این کتاب توسط شاعران کودک و نوجوان از جمله منیره ‌هاشمی، مریم زارعی، مرضیه تاجری، اسماعیل صوفی‌نژاد، محبوبه صمصام شریعت، طاهره اکرمی، سمیه قبادی، دادیار حامدی، اکرام‌السادات هاشمی‌پور، طیبه شامانی (طناز)، مهدی طراوتی توانا، محمد عزیزی (نسیم) و سمیه تورجی سروده شده‌اند.
 
کتاب «ما با تو سربلندیم» با تصویرگری خاص وحید خاتمی و طراحی سعید دین‌پناه در ۴۲ صفحه، قطع وزیری بیاضی در قالب کتاب‌های پروانه توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است.
 
در یکی از اشعار این کتاب می‌خوانیم:

خندید با رویت
هرجا گلی رویید
عطر حرم داری
باید تو را بویید
دستی رها برخاک...
این اوج احساس است
دستی که بی‌تردید
در دست عباس است
امضا شده با خون
عهدی که ما بستیم
تُرک و بلوچ و کُرد
سرباز تو هستیم
خون تو ای سردار
جاری تر از رود است
دریا نمی‌میرد
مرداب نابود است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها