دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
داستان‌نویس «تا شقایق...» را نوشت

مجموعه داستان کوتاه «تا شقایق...» نوشته شقایق عباسیان، داستان‌نویس جوان شیرازی با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک)، نویسنده، ویراستار و مترجم شیرازی توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «تا شقایق...»، مجوعه داستان‌های کوتاه شقایق عباسیان، در شیراز منتشر شده است.

شقایق عباسیان، خالق «تا شقایق..» در خصوص داستان و داستان‌نویسی به طور خلاصه گفت: همان‌طور که برخی از اندیشمندان بزرگ گفته‌اند، هنر یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش تنش‌های زندگی و رسیدن به امری معقول و قابل‌پذیرش در جامعه است. خلق یک اثر هنری باعث ایجاد آرامش و امنیت در زندگی و جامعه است. برای ایجاد این حس، به ابزارهایی نیاز داریم که بتوانند هنر را به شکل درست آن و به دور از ابتذال و سطحی‌نگری، ارائه نمایند. یکی از این ابزار مهم، داستان و داستان‌نویسی است.

وی افزود: به طور کلی، در سده‌های گذشته، داستان، بر روابط انسانی و توسعه فردی انسان‌ تاثیر داشته است. راحت‌ترین و بهترین راه برای انتخاب درست در دو‌راهی‌های زندگی، یادگیری تجربه و آموخته‌های دیگران در قالب شخصیت‌های یک داستان است.

به گفته این داستان‌نویس شیرازی، داستان‌‌ها در ذهن ما نفوذ‌ و در اندیشه ما رخنه و افکار ما را دگرگون می‌کنند. داستان چنان قدرتی دارد که می‌تواند جهان‌زیستی و جهان‌بینی ما را تغییر دهد. بنابراین، داستان‌نویس، می‌کوشد تا خلق کند و مخلوق آن دنیایی جدید بسازد.


یادآور می‌شود: مجموعه داستان‌های کوتاه «تا شقایق...»، نوشته شقایق عباسیان، داستان‌نویس جوان شیرازی با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک)، نویسنده، ویراستار و مترجم شیرازی در ۱۷۰ صفحه در قطع رقعی در پنجم دی ماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها