چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
«خوشا اتلاف وقت!»

جدیدترین اثر ترجمه‌ای نشر کتابستان معرفت، با عنوان «خوشا اتلاف وقت!» روی پیشخان کتابفروشی‌ها آمد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آلن لایتمن، فیزیکدان، نویسنده و پژوهشگر آمریکایی که عضو منتخب «فرهنگستان علوم و هنر» آمریکا است در اثر خود «خوشا اتلاف وقت!» با نگاهی فلسفی به مسئله زمان، تنبلی و اتلاف پرداخته است. 

لایتمن که آثار پرفروشی چون «رؤیای انیشتین» را نگاشته است در اثر خود «خوشا اتلاف وقت!» که ترکیبی از مشاهدات، پژوهش‌ها و تأملات خودش است به نسبت میان انسان، زیست مدرن و وقت پرداخته و نشان می‌دهد مدرنیسم چگونه زمان را برای انسان دگرگون کرده است.

«خوشا اتلاف وقت!» در یک مقدمه و هشت فصل نگاشته شده است. در هر فصل، او به گوشه‌گوشه جهان سفر کرده است، آنجا ما که کمتر به آنها توجه کرده‌ایم. مکان‌هایی که از زندگی مدرن دور مانده است و نشان می‌دهد مردم آنجا چگونه وقت خود را می‌گذارند.

لایتمن معتقد است سبک زندگی مدرن، ما را وادار کرده است بر تک‌تک لحظات زندگی‌مان کنترل و اِشراف داشته باشیم و هیچ لحظه‌ای را نگذاریم که به غفلت ما برود اما او بُعد دیگری را به ما نشان می‌دهد. این کنترل‌گری ما را دچار نوعی استرس می‌کند و نمی‌گذارد لذت زندگی را کامل بچشیم.

در «خوشا اتلاف وقت!»، هدف اصلی نویسنده دادن یک نسخه قطعی نیست بلکه نشان دادن یک پنجره جدید است. لایتمن می‌گوید باید بگذاریم زندگی هم مسیر خودش را برود و اتلاف وقت قرار نیست چون سیلی بنیان‌کن زندگی ما را زیر و رو کند.

طنز شیرین لایتمن در کنار سادگی و در عین حال اطلاعات ذی‌قیمت او از ویژگی‌های کتاب «خوشا اتلاف وقت!» است و باعث می‌شود کتاب به آسانی بخشی از وجود مخاطب شود و در جان او بنشیند.

کتابستان معرفت این کتاب را در 88 صفحه و با قیمت 25 هزار تومان برای مخاطبان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها