شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
«دلم یک عشق می‌خواهد»

کتاب «دلم یک عشق می‌‌خواهد» مشتمل بر مجموعه ترانه‌های زینب قائدی رحیمی، روان‌شناس و ترانه‌سُرای شیرازی است که با ویراستاری نادر فخرآور و ازسوی انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، زینب قائدی به بهانه انتشار کتاب جدیدش، در مطلبی درباره ترانه گفت: مانند بسیاری از هنرها، تاریخ دقیقی برای ظهور ترانه و اولین سراینده یا سرایندگان آن نمی‌توان یافت‌.
 
وی افزود: ترانه، یکی از پر‌مخاطب‌ترین شاخه‌های هنری است که در فرهنگ فارسی، پیشینه‌ای بس کهن دارد. ترانه، گونه‌ای از شعر است که عموماً با موسیقی همراه شده و ارتباط و پیوندی جدایی‌ناپذیر با ریتم، ملودی و آهنگ دارد و همواره با سطح وسیعی از توده‌های خاص و عام مردم در ارتباط است.
 
به گفته قائدی، امروزه با گسترش روزافزون رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری و توجه به موسیقی، ترانه به یک ژانر فرهنگی و هنری قدرتمند تبدیل شده است و به خصوص در دهه هفتاد، اقبال شاعران و جوانان برای سرایش ترانه افزایش یافته است. بنابراین، ترانه‌سرایی نیازمند بررسی‌های منسجم جنبه‌های مختلف آفرینش‌گری و زیبایی‌شناسی است.


یادآور می‌شود: «دلم یک عشق میخواهد»، مجموعه ترانه‌های زینب قائدی رحیمی، روان‌شناس و ترانه‌سرای شیرازی با ویراستاری نادر فخرآور، بیست و ششم آذرماه توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها