چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
بازی کنیم و یاد بگیریم

کتاب «نقش بازی در رشد کودک» نوشته دیوید الکایند به ضرورت بازی و اهمیت آن در زندگی بچه‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: بازی چیزی فراتر از سرگرمی و هیجان است. بازی روش کودکان برای آموختن و تجربه‌اندوزی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بازی بچه‌ها، تمایل ذاتی آنها برای یادگیری، کنجکاوی،قوه تخیل و رویاپردازی است که در دوره پیچیده فناوری و تبلیغاتی امروز فراموش شده است. اسباب‌بازی‌ها که زمانی کودکان با آنها داستان‌های زیبایی خلق می‌کردند حالا فقط به وسایلی منفعل برای مصرف‌گرایی تبدیل شده و جای خودش را به ورزش‌های سازمان یافته تیمی و بازی‌‍‌های رایانه‌ای داده‌اند.
 
طی دو دهه اخیر، میزان دقایقی که کودکان فقط تماشاچی هستند، بدون درنظرگرفتن تماشای مسابقه‌های ورزشی به پنج برابر، یعنی از سی دقیقه به بیش از سه ساعت افزایش یافته است. امروز، پیامدهایی که حذف بازی از زندگی کودکان بر سلامت‌شان می‌گذارد واضح و آشکار است. بگذریم که مدارس و سیستم آموزشی ما هم به سرکوب کنجکاوی و رویاپردازی کودکان دامن می‌زند.
 
در دنیای امروز، بچه‌ها مصرف‌کننده هستند. غذاهای پرچرب و پرسدیم، نوشیدنی‌های گازدار شیرین، اسباب‌بازی‌های یک‌بارمصرفی که خیلی زود دل بچه‌ها را می‌زند و محصولات بسیار زیاد دیگری که به‌طور آشکار و مستقیم برای کودکان تولید می‌شود، گواه این مدعاست.
 
پس لازم است بچه‌های امروزی را با جنب‌و‌جوش و بازی آشتی داد. کتاب «نقش بازی در رشد کودک» نوشته دیوید الکایند به ضرورت بازی و اهمیت آن در زندگی بچه‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «بازی چیزی فراتر از سرگرمی و هیجان است. بازی روش کودکان برای آموختن و تجربه‌اندوزی است.»
 
کتاب «نقش بازی در رشد کودک» که برای نخستین بار از سوی نشر صابرین منتنشر شده، یک جلد از کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان است. این مجموعه به آموزش شیوه‌های عملی به پدر و مادرها می‌پردازد. آمادگی برای زایمان، روش‌های مناسب و صحیح شیر دادن، نقش پدر در تربیت کودک، سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان و... از جمله موضوعاتی است که در این مجموعه به آن پرداخته شده است.
 
«نقش بازی در رشد کودک» نوشته دیوید الکایند با ترجمه نسیم صدیق در 9 فصل نوشته و از سوی انتشارات صابرین و به قیمت 85000 تومان در اختیار مخاطب قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها