دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
«ماجراجویی در فلسفه»؛ فرصتی برای آغاز ماجراجویی‌های کودکانه بزرگ

کتاب «ماجراجویی در فلسفه برای دختران و پسران بلندپرواز» نوشته برندن اودانوهو به کمک داستان‌ و پرسش و به‌کار انداختن اندیشه، حس کنجکاوی و جسارتِ پرسشگری و آموختن و تجربه کردن را در شما پرورش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اخیرا کتاب «ماجراجویی در فلسفه برای دختران و پسران بلندپرواز» به قلم برندن اودانوهو با ترجمه شهاب‌الدین عباسی توسط نشر نو راهی بازار شده است.

برندن اودانوهو نویسنده این‌کتاب، فارغ‌التحصیل رشته فلسفه و اقتصاد در دانشگاه ملی ایرلند است. اودانوهو پیش از شروع متن اصلی کتاب، در یک‌صفحه تحت عنوان «فلسفه چیست؟» مقدمه کوتاهی برای کتابش نوشت و در آن تاکید کرد که ماجراجویی در قلب فلسفه نهفته است. چون اگر انسان آماده حرکت شود و سفر اکتشافی برای رسیدن به خردمندی را شروع کند، نمی‌شود سر از کجا درمی‌آورد و هرگز نمی‌شود مطمئن بود به مقصد دلخواهش برسد.

این کتاب تاکید دارد به خوانندگانش تاکید می‌کند که باید همان‌طور که بر نقشه‌هایی که متفکران بزرگ تهیه کرده‌اند تکیه می‌کنند، نقشه راه خودشان را هم خلق کنند. «ماجراجویی در فلسفه برای دختران و پسران بلندپرواز» در ترسیم این‌نقشه به مخاطبش کمک می‌کند؛ با این‌رویکرد که مخاطب را ترغیب کند ماجراجویی بزرگ خودش را در فلسفه شروع کند و برای این‌کار از داستان بهره گرفته است.

ماجراجویی در فلسفه به کمک داستان‌ و پرسش و به‌کار انداختن اندیشه، حس کنجکاوی و جسارتِ پرسشگری و آموختن و تجربه کردن را پرورش می‌دهد و با این کتاب ابزارهایی برای ساختن جهانِ فلسفی پیدا می‌شود.

سه بخش اصلی این کتاب شامل «قدم‌گذاشتن در دل ناشناخته‌ها»، «کشف ردپاهای جدید اندیشه» و «بازگشت به خانه برای شروع دوباره» است و هرکدام از بخش‌ها،‌ ۹ فصل را شامل می‌شوند.

در پی گفتار این کتاب آمده است:
« وقتی ماجراجویی‌هایتان در فلسفه به همراه قهرمانان متفکر ما به پایان می‌رسد، ممکن است یک بار دیگر وزن کوله‌پشتی‌تان را روی شانه‌های خود حس کنید. اما حالا حس می‌کنید کوله‌پشتی با عجایب و شگفتی‌هایی پرشده که قبلا در آن نبودند. همین‌طور که آهسته کوله‌پشتی را باز می‌کنید تا یواشکی نگاهی به داخلش بیندازید، صدای خش‌خشی از آن در‌می‌آید. این صدا موسیقی رخدادهاست. با کنجکاوی دست در کوله‌پشتی می‌کنید و اندکی خاک پیدا می‌کنید، مثل خاکی که لاک‌پشت زیر ناخن‌های خود پیدا کرد. بعد شاخه‌ای نقره‌فام، یک کنده محکم گردن‌زنی و یک تشکچه کشف می‌کنید... قهرمانان متفکر ما بی‌قرار اما مصمم‌اند به جست‌وجوی پرمخاطره خود ادامه بدهند. از آنجا که این جست‌وجو همواره ناتمام است، آماده‌اند به خانه برگردند تا ماجراجویی را به کلی از اول شروع کنند. قهرمانان بی‌قرار ما به تفکر ماجراجویانه ادامه می‌دهند و به شگفتی‌های عمیق‌تری پی می‌برند، شگفتی‌هایی که منتظرند کسی آنها را کشف کند.»

این‌کتاب با ۳۳۵ صفحه مصور رنگی، شمارگان 2200 نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها