دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
زندگی سالم در گرو فعالیت بدنی

در کتاب «زندگی سالم: فعالیت بدنی یا کم‌تحرکی؟» ارتباط تنگاتنگ زندگی سالم از طریق افزایش فعالیت جسمانی و کاهش کم‌تحرکی برای خواننده، به تصویر کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «زندگی سالم: فعالیت بدنی یا کم‌تحرکی؟» از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وارد بازار نشر شد.
 
این کتاب نوشته نازنین راسخ، عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و ریحانه شاه‌قلی است؛ همچنین ویراستاری علمی این اثر توسط معصومه هلالی‌زاده، عضو هیات علمی و مدیر گروه فیزیولوژی ورزشی این پژوهشگاه صورت گرفته است.
 
در این کتاب، ارتباط تنگاتنگ زندگی سالم از طریق افزایش فعالیت جسمانی و کاهش کم‌تحرکی برای خواننده، به تصویر کشیده و محتوای این کتاب در چهار فصل، تدوین‌ شده است. در فصل نخست، به «مبانی و مفاهیم» پرداخته ‌شده است که محتوای آن، بررسی اجمالی تاریخچه ورزش و اهمیت آن از دیدگاه اسلامی و نیز مفهوم ورزش و سایر مفاهیم مرتبط، نظیر آمادگی جسمانی، سلامت و تندرستی، فعالیت بدنی و نقش ورزش و فعالیت بدنی در سلامت و تندرستی است. علاوه بر این در این فصل، برخی از فایده‌های فعالیت بدنی منظم و نیز فعالیت بدنی در گروه‌های مختلف کودکان، نوجوانان، زنان، مردان و در نهایت فعالیت بدنی سالمندان، موردبحث قرارگرفته است.

 نویسندگان در فصل دوم، تحت عنوان «بی‌تحرکی، ارمغان زندگی مدرن» به تشریح کم‌تحرکی و آمار آن در ایران و نیز پیامدهای کم‌تحرکی در قالب بیماری‌های مزمن پرداخته‌اند. در فصل سوم، مبحث آمادگی برای تغییر از طریق آشنایی با سطوح و مراحل تغییر و تصویرسازی ذهنی، شامل تجسم یا مرور شناختی حرکت، بدون اجرای فیزیکی مورد تأکید قرار گرفته است. فصل چهارم، حاوی نکات کاربردی در خصوص شیوه زندگی فعال و پیشنهاد توصیه‌های تمرینی است.
 
گفتنی است؛ کتاب «زندگی سالم: فعالیت بدنی یا کم‌تحرکی؟» در 124 صفحه به مبلغ 45000 تومان پاییز امسال راهی بازار نشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها