یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
«مرگ چیست؟»

پنجمین اثر عباس رجبی، نویسنده و پژوهشگر شیرازی با موضوع مرگ در ویترین کتابفروشی‌ها نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، کتاب «مرگ چیست؟» (بررسی موضوع مرگ با قوانین فیزیک)، نوشته عباس رجبی، با ویراستاری فاطمه رمضانی‌زاده سیدانی توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شد.

این کتاب با آنچه تا به امروز در دیدگاه علم و فلسفه وجود داشته، نگاهی بسیار متفاوت دارد و بسیار نو و قابل اثبات است. در این کتاب سعی شده موضوع مرگ را با استفاده از قوانین فیزیک بررسی کنیم. خوانندگان این کتاب با توجه به علومی که تا به امروز در هیچ کجا بیان نشده، ممکن است مفاهیم بسیار متفاوتی را از آنچه بوده است، درک کنند.

این موضوع نیاز به یک دقت در رفتار و دانستن علومی مانند ماهیت ذرات و اسپین‌ها دارد که یک توانمندی بسیار گسترده را جهت پیدایش خلقت و درک از خویش به وجود آورده است. همچنین عامل یک هدایت به‌سوی حقیقت پیدایش را فراهم سازد و کژی‌های فلسفه را که از منظومات مغز است، به یک هدایت معقول برساند.

شناخت قوانین و منظومات عالم خلقت، یک ارجحیت برای درک صحیح است تا بتواند آن را برای عقل فراهم کند. حال هرچه این منظومات دقیق‌تر درک شود، هدایت مطمئن‌تر است. حال زمانی که بتوان فیزیک عالم خلقت را شناسایی کرد، تمام این کاستی‌ها می‌تواند تبدیل به یک دانش حقیقی شود و یک هدایت را با منظومات عقل فراهم کند. 

آغاز آفرینش و پیدایش عناصر مختلف از درهم‌تنیدگی ذرات و حرکت پیوسته که با شتاب، فشار و سرعت بسیار مختلف است، شکل می‌گیرد. 

در بیکران عالم آفرینش، بی‌نهایت موجود است که در تصور هیچ پدیده‌ای نمی‌گنجد و وسعتش آنچنان است که بزرگ‌ترین پدیده‌ها بسان خسی بر یک اقیانوس بیکران حضور دارند.

خداوند نیز با تک‌‌تک پدیده‌ها پیوستگی مطلق دارد و شنوا بر هر ندای ذره‌ها است که این چیزی جز یک عظمت در خلقت نیست.

ما انسان‌ها به آنچه که باید در مورد مرگ توجه مبرم داشته باشیم، این است که هر ظهور، یک ابدیت را به همراه دارد و پایانی بر هیچ پیدایشی که از جنس احساس است، وجود ندارد بلکه در دنیای خاکی می‌تواند رتبه و جایگاه را براساس اختیار به ظهور از درک نائل کند؛ که البته این یک اختیار است!

یادآور می‌شود: کتاب «مرگ چیست؟»، پنجمین اثر عباس رجبی است که با ویراستاری فاطمه رمضانی‌زاده سیدانی، در ۱۰۴ صفحه در قطع رقعی در آذر ماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها