شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
یزد میزبان دومین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی (ع)

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد از برگزاری دومین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی (ع) به میزبانی این استان خبر داد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی (ع) گفت: این جشنواره با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و موسسه فرهنگی صدوقی یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی آثار برتر کتاب، پایان‌نامه و مقاله با موضوع امام رضا (ع) سیره و فرهنگ رضوی است.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌یزد بیان کرد: از پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان، ناشران، استادان و دانشجویان دعوت می‌شود با مراجعه به سامانه ثبت‌نام جشنواره رضوی به نشانی www.portal.shamstoos.ir و پر کردن کار برگ مربوطه، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: این جشنواره با هدف ایجاد جریان مستمر و پویا برای بسط و گسترش سیره و معارف در آثار مکتوب، بهره‌مندی از تجربیات و نظرات حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و تولید آثار فاخر و معرفی و تکریم تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار مکتوب حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

جوادیان‌زاده ادامه داد: آثار مربوط با موضوع امام رضا (ع) باید طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ منتشر شده باشند. همچنین آثار مربوط با موضوع حضرت امام جواد (ع) باید طی سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۹ منتشر شده باشند و تنها کتاب‌هایی داوری و ارزیابی می‌شوند که دارای برگه اعلام وصول باشند.

وی گفت: موضوع آثار ارسالی به دومین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی (ع) باید در سه حوزه تالیف، ترجمه و تصحیح به طور کامل درباره امام رضا (ع) و امام جواد (ع) باشد و آثاری که یک یا چند فصل آن به موضوعات دیگر اختصاص داشته باشند در چرخه داوری قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ یزد بیان کرد: جشنواره در سه بخش کتاب، مقاله و پایان‌نامه آثار می‌پذیرد. در بخش کتاب در دو گروه کودک و نوجوان و بزرگسال با محورهای معارف رضوی (سیره، سبک زندگی و احادیث)، زیارت، ادبیات داستانی (رمان، داستان و مجموعه داستان‌های کوتاه)، شعر نو و کلاسیک، هنر(نمایشنامه، فیلمنامه، معماری و هنرهای تجسمی)، تاریخ و مردم‌شناسی بررسی می‌شوند.

وی افزود: در بخش مقاله، مقالاتی که با موضوع حضرت امام رضا(ع) طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین با موضوع حضرت امام جواد(ع) طی سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۹ به صورت چاپی یا الکترونیکی در مجلات علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی و تخصصی منتشر شده باشد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

جوادیان‌زاده گفت: در بخش پایان‌نامه نیز پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاهی یا سطوح ۳ و ۴ حوزوی که در موضوعات یاد شده تا پایان ۱۳۹۹ دفاع شده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی بیان کرد: مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی (ع) پایان آذر ماه ۱۴۰۰ بوده و آیین پایانی این جشنواره اسفند ماه ۱۴۰۰ در شهر یزد، پنجمین پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود. دبیرخانه این جشنواره در یزد، بلوار دانشجو، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌استان یزد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط