چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کتاب «غیبت طوسی» به چاپ هشتم رسید

کتاب «غیبت طوسی» به تحقیق و تنظیم مجتبی عزیزی ازسوی انتشارات کتاب جمکران به چاپ هشتم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، شیخ طوسی، از برجسته‌ترین چهره‌های علمی جهان تشیع و شخصیت مورد اعتماد شیعه در قرن پنجم هجری است. او حدود 13 سال قبل از وفاتش کتابی نوشته و هنگام نگارش آن، به بسیاری از منابع مهم قدما و کتاب‌های معتبر خطی و نسخه‌های اولیه آنها دسترسی داشته که باعث افزایش اعتبار کتاب و متمایز شدن آن از سایر کتب مشابه گشته است.
 
شیخ طوسی در کتاب «غیبت طوسی» که الغیبه نام دارد به علت و انگیزه غیبت امام زمان و حکمت الهی که موجب آن گردیده، با بهترين دلايل عقلى و شرعى بر وجود امام زمان و غيبت و ظهور آن حضرت در آخرالزمان اشاره کرده است.
 
کتاب او از مهم‌ترین و کامل‌ترین منابع شیعه درباره مسئله غیبت امام زمان است. شيخ طوسى، در نگارش اين اثر شيوه‌هایى نو و ابتكارى به كار گرفته و به تمام جوانب غيبت امام زمان اشاره نموده و با استدلال به قرآن و روايات پيامبر و ائمه معصومين و حكم عقل، به پاسخ‌گويى شبهات و اشكالات مخالفين پرداخته است و در آن بسيارى از فضايل امام زمان، سيره و روش آن حضرت را در زمان غيبت و هنگام ظهور بيان كرده و بسيارى از علائم ظهور وى را ذكر نموده است.
 
این کتاب در طول هزار سال، پیوسته مورد توجه علما و فقهای شیعه بوده و بزرگان، در تالیفات خود بسیار به آن استناد کرده و از آن نقل نموده‌اند.
 
کتاب «غیبت طوسی» به تحقیق و تنظیم مجتبی عزیزی در هشت فصل، 832 صفحه و قیمت 145 هزار تومان انتشارات کتاب جمکران به فارسی ترجمه کرده است و اکنون هشتمین چاپ آن وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها