سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
بیان دیدگاه‌های نوین و چشم‌اندازهای موردنیاز در «از آینده چه خبر؟»

«از آینده چه خبر؟» در بیان دیدگاه‌های نوین به برنامه‌ریزی، پیش‌بینی و پیچیدگی تالیف فرد فیلیپس با ترجمه سپهر قاضی‌نوری و معصومه کاظمی به بازار کتاب آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اصل این اثر به زبان انگلیسی توسط انتشارات اشپرینگر منتشر شده و در رده کتاب‌های حوزه مطالعات، علم، فناوری و نوآوری قرار دارد.

این اثر فراتر از یک راهنمای فنون و روش‌‌های آینده‌پژوهی است و چشم‌اندازهای اساسی موردنیاز از آینده و روندهای آن در جهان را ارائه می‌‌دهد و به خوانندگان برای پیش‌بینی میزان و نحوه تحقق چشم‌اندازها و استفاده از فنون مرتبط یاری می‌رساند.

نویسنده کتاب تاثیر و تاثر عوامل مهم در آینده ما را بررسی می‌کند و حاوی مثال‌های متعددی است که با اشاره‌های متعدد به وقایع سیاسی و فرهنگی سال‌های اخیر و سریال‌های تلویزیونی معروف و رمان‌های داستانی شناخته‌شده همراه هستند.

 هرچند ممکن است هرکدام از اشاره‌ها برای کارشناسان و متخصصان حوزه خاصی جذاب باشند، وقتی در داخل یک متن و به شکل متوالی خوانده می‌شوند ممکن است حس پراکنده‌گویی را به خواننده منتقل کنند، به‌ویژه آنکه با بذله‌گویی ذاتی نویسنده نیز مواجه می‌شوند. در عین حال خواننده می‌تواند فرصت‌ها و حوادث آینده و تاثیر آنها بر روند وقایع را در حوزه‌های موردعلاقه خود به‌عنوان نمونه در حوزه‌های هوش مصنوعی یا مدیریت برند با تاکید بیشتری در داخل متن کتاب بازخوانی کند و نکات نویسنده را با عمق بیشتری دریابد.
 
نویسنده کتاب، پروفسور فرد فیلیپس، استاد دانشگاه نیومکزیکو و برنده جوایز علمی معتبر دنیا و سردبیر سابق فصلنامه‌ای معتبر Technological Forecasting and Social Change ‪(TFSC) است که شاگرد هال لینستون، بنیان‌گذار همین مجله، و مبدع روش دلفی بوده و در بخش‌های مختلف کتاب به نظرهای استادش اشاره دارد؛ همچنین نویسنده اثر دارای سابقه طولانی در تدریس، تحقیق و مشاوره‌های دولتی و خصوصی در آمریکا و نیز تجربه سال‌ها کار دانشگاهی در آسیای شرقی، به‌ویژه تایوان است و بنابراین دانشمند حوزه سیاستگذاری و دست‌اندرکار نوآوری به حساب می‌آید
 
متن کتاب لبریز از تجارب واقعی و چندفرهنگی است و نویسنده سال ۲۰۱۷، یک شماره از مجله TFSC را به ویژه‌نامه‌ای درباره ایران اختصاص داده بود.

مترجمان «از آینده چه خبر» تمام تلاش خود را کرده‌اند تا با ترکیب تخصص‌های سیاست‌گذاری و آینده‌پژوهی، متن دقیقی ارائه کنند.

کتاب «از آینده چه خبر؟» با ترجمه سپهر قاضی‌نوری و معصومه کاظمی، اخیرا در 190 صفحه و بهای 55 هزار تومان توسط انتشارات مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور عرضه شده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها