شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از انتشار کتاب «مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، امین مرادی در سومین روز از هفته کتاب و در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: کتاب پژوهشی با عنوان مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران تالیف آقایان شایان بهمن سلطانی و امیرحسین چیت‌سازیان از سوی حوزه هنری استان کردستان منتشر و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: این کتاب در راستای حمایت از کارهای پژوهشی و تحقیقاتی با موضوعات مرتبط با مسائل فرهنگ و هنر و در یک پروژه سه ساله، تالیف و خوشبختانه همزمان با ایام هفته کتاب منتشر و روانه بازار شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: حمایت از طرح‌های پژوهشی با محوریت مسائل فرهنگی و هنری یکی از اولویت‌های حوزه هنری در استان به شمار می‌رود و به همین دلیل انتظار داریم که شاهد مشارکت و همکاری همه پژوهشگران و محققان در این بخش باشیم.

وی با بیان اینکه کتاب «مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران» در 198 صحفه به دنبال معرفی جریان مسمو حاکم بر سینمای هالیوود است، عنوان کرد: در این اثر 13 فیلم مخربی که علیه فرهنگ و تاریخ کشورمان توسط سینمای هالیوود تولید شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته‌‌اند.

مرادی ضمن اشاره به اهمیت این اثر پژوهشی، یادآور شد: در این اثر همچنین معرفی کاملی از سینمای هالییوود و دیدگاه های مختلف حاکم بر این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: کتاب «مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران» از سوی انتشارات پرهیب و در شمارگان 2200 نسخه با قیمت هر نسخه 55 هزار تومان چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

بر اساس همین گزارش، شایان بهمن سلطانی نویسنده این کتاب دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه کاشان و متولد 1364 از روستای رزآب مریوان است. وی تاکنون مقالات مختلفی در بخش‌های مرتبط با پژوهش هنر تالیف کرده و این کتاب به عنوان اولین اثر چاپی وی به شمار می‌رود که با همکاری امیرحسین چیت‌سازیان منتشر و روانه بازار شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان همچنین ضمن گرامیداشت ایام هفته کتاب و کتابخوانی و بیان این نکته که تلاش در راستای ترویج کتابخوانی یکی از نیازهای لازم و ضروری در جامعه است، به فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز در ایام هفته کتاب، یادآور شد: علاوه بر چاپ و انتشار کتاب میادشده، برپایی نمایشگاه کتاب، کمک به راه اندازی کتابخانه در مناطق حاشیه و مدارس و همچنین عضوگیری رایگان در کتابخانه تخصصی هنر از جمله مهمترین برنامه‌های ما بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها