شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
شعرهای اجرایی در «کتاب شکست» به هم چسبید

«کتاب شکست» تازه‌ترین مجموعه شعر مجید اجرایی، شاعر جنوبی در ۹۵ صفحه به همت انتشارات «مروارید» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این کتاب شامل ۴۵ شعر از مجید اجرایی است که در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۱۴۰۰ سروده شده‌اند. ویژگی بارز کتاب، اتکای آن بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های زبانی متکثر شعرهای سه دهه اخیر ایران است.

«کتاب شکست» به لحاظ فرمی و جریانی در میانه شعر زبان‌گرا و خود ارجاع دهه هفتاد از سویی و شعر دلالت‌گرای دهه هشتاد و نود است. همچنین این اثر از نظر طیف‌بندی در میانه زبان متفردانه و زبان کنش‌مند اجتماعی است و به لحاظ تم و محتوا در میانه زبان نرم تغزلی و زبان تلخ و تاریک قرار می‌گیرد که به‌نحوی ادبیات ابزورد را تداعی می‌کند.

«کتاب شکست» به‌واقع سرآغاز تجربه جدید مجید اجرایی در عصیان‌وارگی ذهنی است؛ عصیانی که بیشتر به زیستی تازه نزدیک می‌شود و در این مسیر، شاعر به‌جای اتکا بر یک نحله زبانی، می‌کوشد تجربه شاعرانه خود را در معبر تجربه‌های سیال و گوناگون به کنشی نو و خلاقانه بدل کند.

یادآوری می‌شود، مجید اجرایی، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی، نخستین مجموعه‌شعر خود را با عنوان «ژن مغلوب» در سال 1384 به همت نشر «شروع» منتشر کرد. افزون بر این، از وی در روزنامه‌ها، مجلات و وبسایت‌های ملی و استانی تاکنون مقالات متعددی منتشر و همچنین شعرهایی از او در کتاب‌ها و جنگ‌های ادبی گوناگون به زیور طبع آراسته شده است.

در کارنامه ادبی اجرایی، دبیری بخش شعر جایزه ادبی بوشهر و دبیری جایزه ملی شعر جم به چشم می‌خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها