سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
«علم برای آنها که از علم گریزان‌اند»

کتاب «علم برای آنها که از علم گریزان‌اند» اثر تازه نوید فرخی توسط نشر کتاب‌های زانکو راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «علم برای آنها که از علم گریزان‌اند» اثر تازه نوید فرخی توسط نشر کتاب‌های زانکو راهی بازار کتاب شد.

«برق» تنها چیزی نیست که می‌تواند شوک ایجاد ‌کند! در واقع هرآنچه که در پیرامون ماست، ظرفیت شوک‌آور‌بودن را دارد؛ ولی چون به بسیاری از این پدیده‌ها خو گرفته‌ایم، برایمان عادی شده‌اند. علم کمک می‌کند تا هستی و جهان پیرامون خود را کشف کنیم و از چیزهای عجیب و شگفت‌آور، متعجب شویم.

 بزرگ‌ترین پیشرفت‌های بشری زمانی رقم خورد که انسان، به دانسته‌های خود شک کرد و به دنبال کشف مسائل تازه رفت. ما هنوز از بیشتر حقایق پیرامون خود ناآگاهیم و نادانسته‌های بسیاری وجود دارد که باید در موردشان اطلاع کسب کنیم.

 علم جنبه‌های جذابی دارد؛ اما در بسیاری از اوقات، وجوه مسحورکننده‌ آن در قالب کتاب‌های درسی و برنامه‌ریزی آموزشی پنهان می‌ماند. برای علاقه‌مندان حرفه‌ای علم و دانش، آثار کمابیش خوبی به رشته‌ تحریر درآمده است؛ اما کمتر کتابی را می‌توان یافت که گروه هدف آن، افرادی باشند که به هر دلیلی از علم و دانش گریزان هستند. ازاین‌رو، مقصود کتاب حاضر را باید پر‌کردن شکاف مزبور دانست. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

احتمال اینکه هیچ موجود هوشمند فرازمینی وجود نداشته باشد، یک در 100 میلیارد است!

برای فردی ساکن سیاره زهره، یک روز بیش از یک سال طول می‌کشد! 

در شکم انسان تا چهار کیلو غذا جا می‌شود. ظرفیت شکم گاو 10 برابر انسان است!

قوی‌ترین ماهیچه‌ بدن انسان، زبان است!

پرنده‌ شاهین می‌تواند شیئی 10 سانتی‌متری را از 1500 متر آن‌طرف‌تر ببیند. 

و...

کتاب «علم برای آنها که از علم گریزان‌اند» اثر تازه نوید فرخی با شمارگان 500 نسخه به بهای 40 هزار تومان توسط نشر کتاب‌های زانکو راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها