چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
«برای تو فریاد می‌زنم»

مجموعه دل‌نوشته‌های ادبی محدثه رحمانی نویسنده‌ جوان شیرازی در کتابی با عنوان «برای تو فریاد می‌زنم» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «برای تو فریاد می‌زنم»، مجموعه دل‌نوشته‌های ادبی محدثه رحمانی، دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی و از بانوان اهل قلم شیراز منتشر شد.

به گفته کرامت یزدانی (اشک) ویراستار و ناشر این کتاب، «دل‌نوشته ادبی»، نوعی تک‌گویی نوشتاری، خواه نثر و خواه موزون است که از سر دلتنگی نوشته می‌شود و اصولاً صمیمانه و صادقانه است. تعارف و خوشامدگویی ندارد. بازتاب احساس و اندیشه واقعی نویسنده است. هدف و ساختارِ از پیش تعیین‌شده ندارد؛ فرمایشی و سفارشی نیست.

وی افزود: دل‌نوشته‌‌ ادبی، حاصل مونولوگی زاییده‌ ذهن نویسنده است. نویسنده با نوشتن کلماتی برآمده از امیال و آرزوهایش سر و کار دارد؛ از این جهت، کلمات از دل بر‌ می‌آیند و بازتاب احساس صادقانه و اندیشه معمولی نویسنده‌اند. در واقع ادیبان و ادب‌شناسان، دل‌نوشته را مکتب خاصی نمی‌دانند در حالی که اگر کمی به عمق ماجرا بیاندیشند، دل‌نوشته را می‌توان سرگروه همه‌ شعرها و متن‌های ادبی دانست. در واقع هرآنچه در زمینه‌ شعر و نویسندگی سروده و نگارش می‌شود به آن علت که آغاز احساسی از جانب فرد دارد، دل‌نوشته به حساب می‌آید. زیبایی یک اثر هنری نیز مشروط به وجود احساسات فرد در آن اثر است که هرآنچه از دل برآید لاجَرَم بر دل نشیند.


«برای تو فریاد می‌زنم»، نوشته محدثه رحمانی با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک)، شاعر، نویسنده و مترجم شیرازی در قطع خشتی کوچک و با کاغذ نخودی توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شده است.

یادآور می‌شود: از این دانشجوی نویسنده در تابستان سال جاری نیز مجموعه داستان‌های کوتاه «به رنگ باران» توسط همین انتشارات منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها