یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
کتاب «برنامه‌ریزی توسعه گردشگری بندر دیلم» منتشر شد

رضا درویشی، استاد دانشگاه، پژوهشگر و نویسنده جنوبی تازه‌ترین اثر خود را با عنوان «برنامه‌ریزی توسعه گردشگری بندر دیلم» راهی بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، نویسنده کتاب «برنامه‌ریزی توسعه گردشگری بندر دیلم» در این باره گفت: گردشگری ساحلی یکی از محورهای اصلی توسعه بر مبنای گردشگری به‌ویژه در نواحی است که به وایطه قرارگیری پیرامون قطب‌های اصلی توسعه در کشور در سالیان اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و از زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و اقتصادی برخوردار نیستند.

رضا درویشی ادامه داد: از طرفی نگاه سیاسی به موضوع گردشگری و مباحث فرهنگی آن، ناآشنایی مردم منطقه با مزیت‌های توسعه و رونق گردشگری و ارائه نشدن آموزش‌های لازم به شهروندان از مهم‌ترین موانع و مشکلات موجود در زمینه رونق و توسعه گردشگری بر مبنای قابلیت‌های سواحل در ناحیه بندر دیلم است. این مهم به معنای یک ضرورت اساسی در دستیابی به اهداف توسعه گردشگری ساحلی در این منطقه مطرح است.

به گفته وی، شهرستان دیلم از موقعیت ژئوپولتیکی و حوزه نفوذ منطقه‌ای مناسب، شرایط خاص ژئومورفولوژیکی، سواحل ماسه‌ای طولانی، اقلیم مناسب و از جاذبه‌های فراوان انسانی و تاریخی برخوردار است که در این اثر همه این ظرفیت‌های به‌شکلی دقیق و کارشناسی‌شده به‌منظور فعال شدن و رونق صنعت گردشگری به‌ویژه گردشگری دریایی و ساحلی در این منطقه بکر و منحصربه‌فرد معرفی و تبیین شده است.

یادآوری می‌شود، رضا درویشی، استاد دانشگاه، پژوهشگر و نویسنده بوشهری متولد ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۴۸ و دانش‌آموخته رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در مقطع دکتری است. وی پیش از این کتاب «جغرافیای شهرستان دیلم» را در سال ۹۶ راهی بازار کتاب کرده بود. همچنین تدوین دفترچه جغرافیای شهر و دهستان‌های دیلم را از سال 76 تا78 را برعهده داشته است.

افزون بر این، درویشی مقالات علمی- پژوهشی متعددی را تا کنون چاپ کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به «بررسی جاذبه‌های گردشگری شهر ساحلی دیلم»، «برنامه‌ربزی بهسازی بافت‌های قدیم شهری مطالعه موردی شهر ابرکوه»، «تبین جایگاه تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایران»، «نقد و بررسی روند تاریخی شکل‌گیری حقوق و قوانین شهر در حوزه مسکن و شهرسازی در ایران»، «نقش توریسم شهری در توسعه اقتصاد محلی» و... اشاره کرد.

درویشی همچنین در حوزه ترجمه نیز دست توانایی دارد که «طراحی مدنی بر شهر‌های استرا لیای در هزاره جدید»، «توسعه شهری برای کاربرد اراضی حمل نقل و برنامه‌ریزی محیطی» و... از نمونه‌ کارهای اوست. وی به‌تازگی کتاب «برنامه‌ریزی توسعه گردشگری بندر دیلم» را به همت نشر «ماهواره» راهی بازار کتاب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها