دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
«راهنمای درمان و نمونه‌های بالینی DSM-5 برای سلامت روان کودک»

کتاب «راهنمای درمان و نمونه‌های بالینی DMS برای سلامت روان کودک» تالیف کاترین ا. گالانتر با ترجمه سمیرا وکیلی و پانته‌آ احدیان‌فرد برگزیده دومین جایزه کتاب سال جوانان شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این اثر، راهنمای بالینی مختصر، غنی و دقیق در زمینه اختلالات و مشکلات شایع کودکان و نوجوان برای کارآموزان و متخصصان سلامت روان کودکان و نوجوانان است که بر اساس آخرین تغییرات سیستم آماری و تشخیصی روان‌پزشکی DSM-5 در زمینه ارزیابی، تشخیص و درمان، گردآوری‌ شده و با ذکر موارد بالینی آسان و دشوار به انواع اختلال‌های روان‌پزشکی دوران کودکی و نوجوانی اشاره می‌کند.

 برای هر مورد، به تفسیرها و فرمول‌بندی‌های تشخیصی و درمانی یک روان‌پزشک کودک و نوجوان و یک روان‌شناس کودک و نوجوان اشاره ‌شده که هر یک از آن‌ها فرمول‌بندی تشخیصی و درمانی خود را از دیدگاه روان‌درمانی و روان‌پزشکی و با توجه به سایر رویکردهایی که ممکن است برای مدیریت بالینی اهمیت داشته باشد، ارایه می‌کنند.

برای تسهیل و تقویت یادگیری، موارد بالینی بر اساس دشواری مشکلات به پنج بخش تقسیم شده که شامل نمونه‌های بالینی کلاسیک، پیچیدگی ناشی از همایندی مرضی، پیش‌درآمدی بر دشوارترین نمونه های بالینی، کودکان در بحران و تصمیم‌گیری تشخیصی و درمانی است.

موارد بالینی کتاب به ترتیب از تشخیص‌های روشن به شرح‌حال‌های پیچیده و به سخت‌ترین موارد یعنی زمانی که تشخیص معلوم نیست یا بیماری در زمینه استرس شدید روانی اجتماعی رخ‌ داده، ارائه شده است.

29 مورد بالینی شرح داده‌شده در این کتاب جذاب، آموزنده و متنوع هستند تا متخصصان سلامت روان کودک با ارزیابی، تشخیص و درمان مسائل مختلف با پیچیدگی‌های متفاوت آشنا شوند.

بخش نهایی کتاب مربوط به تصمیم‌گیری تشخیصی و درمان است و شامل دو فصل در زمینه های بالینی و تحقیقاتی در تشخیص و درمان بیماری‌های روان‌پزشکی کودکان و نوجوانان است.

کتاب راهنمای درمان و نمونه‌های بالینی DSM-5 برای سلامت روان کودک با در نظر گرفتن دیدگاه‌های تشخیصی و درمانی متعدد، دارای سبک گیرا و اطلاعات به‌روز و مبتنی بر شواهد است و به تمام متخصصان و کارآموزان سلامت روان کودک و نوجوان در ارزیابی، تشخیص و درمان بالینی یاری می‌رساند.

این کتاب سال گذشته با ترجمه سمیرا وکیلی و پانته‌آ احدیان‌فرد در 536 صفحه و بهای 115‌هزار تومان توسط انتشارات ارجمند عرضه شد و مهرماه امسال به‌عنوان برگزیده دومین جایزه کتاب سال جوانان مورد تقدیر قرار گرفت.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها